نزدیک راه رسیدن به Inbox و گریز از اسپم شدن!


شما معمولا در زندگی خود با وضعیتی که ناگهان نرخ باز شدن ایمیل هایتان از 20% به 5% یا کمتر سقوط کرده باشد را تجربه کرده‌اید. ممکن است روز شما اینگونه شروع شود: شما از خواب بیدار شدید،لپ تاپ خود را باز کرده اید و ایمیل های خود را در میلرلایت بررسی کردید و خوشحال از اینکه خبرنامه ای طراحی کرده اید روی گزینه send  کلیک می کنید و هیجان درونتان اوج می گیرد و در انتظار باز شدن ایمیل ها و کلیک خوردن آنها هستید.
اما یک ثانیه صبر کنید چرا بعد از یک ساعت نرخ باز شدن و کلیک آنها کم است؟شما ناگهان تعجب می کنید!! 3 ساعت....5....ساعت..3%نرخ باز شدن، چگونه می تواند این اتفاق بیفتد!! باید چیز اشتباهی وجود داشته بود. شما شروع به وحشت و نگرانی می کنید آنگاه خواستار چت با تیم پشتیبانی ما می شوید که البته حق هم دارید و ما درک می کنیم . با این حال هیچ نا هنجاری در 99% موارد وجود ندارد ما در این مقاله به شما مشاوره هایی جهت اینکه ایمیل های شما به inbox شخص برود و نرخ باز شدن شما را افزایش دهد، می دهیم.
 
 
1-ارسال خبرنامه از دامنه خود :
این خیلی خوبه که ایمیل های خود را به دوست و یا همکار خود تحت دامنه هایی مانند @yahoo.com،@gmail.com...بفرستید اما  هنگامی که میخواهید ارسال انبوه گروهی انجام دهید دیگر این چنین نیست شما باید ایمیل های خود را با دامنه  خود بفرستید...
همچنین اینکه شما نباید اسامی مختلف و یا ایمیل های خود را تحت سندر های مختلف بفرستید و از اسامی واضح و روشن استفاده کنید مانند newsletter@ ، راه دیگری که بسیار مفید است شخصی سازی می باشد.
همه ما در زمینه شخصی سازی ایمیل خبرهایی شنیده ایم مانند استفاده از نام مشتری،ارسال تبریک تولد،ایمیل های بخش بندی شده و ...اما گاهی فراموش می کنیم که باید همه چیز ها با شما شروع شود.
  • استفاده نکردن از no-reply email!  :استفاده از ایمیل خود شما افراد را به پاسخ دادن و گفتن اینکه چرا محصول را دوست دارند و یا چرا نفرت دارند تشویق می کند. از این طریق شما بهترین باز خورد را دریافت می کنید و متوجه می شوید مشتری چه می خواهد و در چه موردی نگرانی دارد.
  • آیا تاکنون متوجه شده اید که برخی از مردم تصویر خود را کنار ایمیلشون دارند این یک آواتار است.آواتار یک عکس کوچک یا تصویر که تجسم صاحب آن می باشد این یکی از ساده ترین راه ها برای معرفی شرکت خود در سراسر اینترنت است.به سایت www. Gravatar.com بروید و یک عکس خود یا کمپانی خود را بارگذاری کنید و با آدرس ایمیلتان لینک می شود.
  • چرا شما نام خود،عکس خود و یا کلمه ای در مورد خود نمی گویید؟! افرد به افراد نیاز دارند.با مردم،با شرکت و آنگاه با محصولات ارتباط برقرار می کنیم.
 
2-شناسایی دامنه شما:
شما هم اکنون چیزی شبیه peter@yourdomain.com  اضافه کرده اید و آماده ارسال می باشید. اما صبر کنید آیا شما چیزی را فراموش نکرده اید؟ بله،احراز هویت دامنه
چرا مهم است؟ دامنه ایمیل شما است که به سرور های ما اجازه ارسال ایمیل می دهد و این باعث ضد فیلتر اسم شما و تایید اینکه این ایمیل ها واقعی هستند می شود، ما یک راهنمای کوتاه برای احراز هویت شما برای mailerlite نوشته ایم.
 
3-چک کردن محتوای خبرنامه:
برخی از افراد خبرنامه هایشان دارای محتوای زیان بار است راه خاصی برای بهبودش وجود ندارد اما می توان با کاهش برخی از کلمه های کلیدی و محدود کردن آنها اسپم را کاهش داد در اینجا برخی از راهکار هایی که برای محتوا مفید هستند را به شما توصیه می کنیم.
  • استفاده از لینک های معتبر بدون استفاده از لینک های وابسته
  • استفاده از یک محتوای کوتاه و جلوگیری از تشریح بیش از حد مطالب
  • تعادل بین تصاویر و متن خود بوجود آورید.
  • از علائمی مانند تعجب،علامت سوال و ... کمتر استفاده کنید. درواقع استفاده نکردن بیش از حد از آنها
  • اجتناب از نوشتن متن به رنگ قرمز
  • اجتناب از عبارات ترغیب کننده اشتباه مانند مثلا لطفا این جا کلیک کنید.

4-هرگز لیست ایمیلی را خرید نکنید:
من مطمئن هستم شما تمایل دارید لیست ایمیل خود را به 100000 مشترک برسانید این فکر را از ذهن خود دور کنید این شرایط باعث می شود پیام های شما به پوشه های ناخواسته برود.برای کسی باید از طریق میلرلایت ارسال ایمیل داشته باشید که گیرنده یک مشتری یا عضوی از سازمان شما یا عضو مشترکی از کسب و کارتان و یا مثلا شخصی از مشتریان شما که در این 18 ماه از شما خرید کرده است.
استفاده از 4 راهنمایی که در این جا بیان کردیم نرخ باز شدن ایمیل هایتان را افزایش می دهد.در این جا لازم است به نکته ای اشاره کنیم وقتی یک ایمیل خوش آمد گویی به مشتریانتان می فرستید از آنها بخواهید که آدرس ایمیلتان را تو آدرس بوکشان استفاده کنند.