چهار روش برای افزایش نرخ کلیک (CTR) در ایمیل مارکتینگ


ایمیل مارکتینگ موفق نیاز به نرخ کلیک خوب دارد. زمانی که یک مشتری و یا کاربر خبرنامه ای را جستجو می کند، سراغ آنهایی می رود که نرخ کلیکشان بالاتر باشد و در موتورهای جستجو بیشتر جستجو شده باشند. در اینجا به 4 روش برای افزایش این نرخ اشاره خواهیم کرد و همچنین تصاویری از نمونه خبرنامه هایی با نرخه کلیک بالا را برای شما به نمایش گذاشته ایم.
 
 
1-پیاده کردن یک زمانبندی مناسب برای تکرار و تداوم ایمیل مارکتینگ کسب و کارتان:
خبرنامه های ماهانه و یا هفتگی نرخ کلیک بالاتری نسبت به خبرنامه های روزانه دارند، اما این ایجاب می کند که هدف خود را نیزدر تصویر بزرگتری ببینید. آیا می خواهید نرخ کلیک خود را در هر ایمیل و یا هر ماه به ماکزیمم خود برسانید؟ ارسال منظم و مداوم، باعث شود ماهانه نرخ کلیک شما بالا رود حتی اگر در هر ایمیل چندان CTR بالایی نداشته باشید. اما این که چه روند تکراری را برای ارسال ایمیل ها انتخاب کنید نیاز به آزمایش و تست دارد. اجازه دهید آماری که بعد از ارسال هر ایمیل بدست می آورید شما را راهنمایی کند.



2-آدرس ایمیل هایی که در همه جا و دست تمام کسب و کارها هستند را از لیست خود حذف کنید :
به احتمال زیاد شما خیلی امیدوار هستید با لیست های ایمیلی که در دست عموم هستند و طبعا بسیار درگیر ایمیل مارکتینگ شده اند، نرخ کلیک خود را بالا ببرید در صورتی که این چنین نیست. صاحبان این ایمیل ها خبرنامه های شما را باز نخواهند کرد و یک راست به اسپم انتقال خواهند داد. شما باید لیست ایمیل خود از اشخاصی که از شما چیزی خریده اند و یا به شما فروخته اند و به طور کلی با شما و کسب و کارتان در ارتباط اند تهیه کنید بدبن ترتیب این حلقه ارتباط بین شما و مشتریانتان حفظ می شود . لیست ایمیل کوچتر اما با خوانندگان آماده به گوش خبرنامه های شما به مراتب خیلی بهتر از یک لیست ایمیل بلند بالا و بی فایده می باشد.

3-افزایش نرخ کلیک با ایجاد انگیزه و وسوسه :
خبرنامه های ایمیل با نرخ کلیک بالا، هیچ گاه از غافله عقب نمی مانند. این ها خبرنامه هایی هستند که کوتاه نویسی و سادگی از جمله ویژگی های بارزشان است و با این روش کاربران را به محتوا های با ارزش سایت، وبلاگ و یا فروشهای اینترنتی خود هدایت می کنند. آنها انگیزه کلیلک کردن را برای کاربران ایجاد می کنند. چند روش عمومی برای افزایش انگیزه و وسوسه کاربر برای کلیک کردن به شرح زیر می باشد :
اعلام نتایج مسابقه :اگر شما مسابقه ای در سایتتان راه اندازی کرده اید، اعلام نتایج آن در هر کجا می تواند کاربر را به کلیک کردن تشویق کند. نتایج را در هر کجا که می خواهید قرار دهید، احتمالا در کنار یک کالا و یا مورد فروش و یا قسمتی که اطلاعات مهم سایت قرار دارد. بدین ترتیب به اشخاصی که کلیک کرده اند خبرنامه ها را به همراه نتایج ارسال کنید.
قرار دادن دکمه "بیشتر" در خبرنامه ها:(اخبار کامل در جای دیگر) خبرنامه های خود را به ایمیل های کوتاه تبدیل کنید. اخبار کوتاه، نتایج، کاتالوگ ها، یا نمودار ها و برای خواندن ادامه آن و یا توضیحات کامل خواننده را به جای دیگر هدایت کنید تا مجبور شود کلیک کند.
برای هرآنچه ارائه می دهید محدودیت زمانی قرار دهید: اگر می خواهید مردم کلیک کنند برای آنها مهلت تعیین کنید.

4-لینک های مهم را در بالا و ابتدای خبرنامه قرار دهید :
هدف اصلی خود را در نظر بگیرید ببینید تمایل دارید خواننده چه جیز را کلیک کند، آن را در ابتدا قرار دهید و برای آن تشویق به عمل یا همان Call To Action که در مقالات قبلی راجع به آن مفصل صحبت شد، قرار دهید.
 
اگر این چهار راهکار را در خبرنامه های خود رعایت کنید، حتما به نتایج مطلوبی در زمینه تحلیل و افزایش نرخ کلیلک خود خواهید رسید.