آیا شما اجازه دارید برای مشتری خود ایمیل ارسال کنید ؟

"در سال های اخیر تبلیعات آنلاین تبدیل به بخش بزرگی از بازاریابی در سطح جهان شده است. به طوری که بازاریان به اندازه تبلیغات رسانه ای و تلویزیونی برای این نوع تبلیغات نیز هزینه می کنند. در سال 2012 کمپانی تحقیقاتی Forrester پیش بینی کرده بود  که بازاریابان تا سال 2016 حدود 77 میلیارد دلار هزینه صرف تبلیغات آنلاین خواهند کرد."

همچنین به گزارش نظرسنجی که در سال 2012 توسط strong mail انجام شد، اکثر (68%) مدیران کسب و کار ها اعلام کردند که چشم انداز آینده تبلیغات آنها، یکپارچه سازی بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیل می باشد.

ایمیل مارکتینگ جز اولین ابزار های مورد استفاده بازاریابان برای جمع آوری پایگاه داده بوده است.

مزایای اجازه گرفتن از مشتری :

وقتی کسی به طور داوطلبانه آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار می دهد تا عضوی از پایگاه داده شما شود، در واقع شما را به عنوان یک شرکت معتبر شناخته است و اجازه ارسال ایمیل های مرتبط و روزانه یا هفتگی را به شما داده است. به خاطر داشته باشید تا زمانی که شما از ابزار ایمیل مارکتینگ به طور محترمانه و مسئولیت پذیر استفاده می کنید، یک ابزار بسیار قدرتمند برای کسب و کار شما به حساب می آید.

5 راه برای ایجاد اعتماد و گسترش آن در ایمیل مارکتینگ :

1-    ایجاد خبرنامه ای ماهانه با تم و محتوای منحصر به فرد که تمرکز آن روی نیاز مشتریان باشد. بدانید که چه کسانی ثبت نام کرده اند و دلیل ثبت نامشان چه بوده است و از شما چه می خواهند.

2-    آمار کمپین های خود را دنبال کنید و بهترین زمان بندی را برای ارسال ایمیل پیدا کنید. با ارسال بیش از حد ایمیل در یک روز تنها لیست ایمیل خود را کوچک و کوچک تر خواهید کرد و کاربران را تشویق به لغو عضویت از خبرنامه های خود خواهید کرد.

3-    پیشنهاد ویژه ای در محتوا های خود قرار دهید به طوری که افرادی که عضو نیستند، به آن پیشنهاد دسترسی نداشته باشند و تنها راه دریافت پیشنهاد شما عضویت در خبرنامه باشد. بگذارید کاربران شما بدانند با ثبت نامشان تا چه اندازه برای شما خاص هستند.

4-    پست الکترونیک خود را در تمام ابزارهای تبلیغاتی خود یکپارچه سازید و خبرنامه های خود را در شبکه های اجتماعی خود، وب سایت، وبلاگ، پادکست ها و غیره نیز بگنجانید. همچنین اطمینان حاصل کنید که لوگوی شرکت و یا سایتتان در همه نوع از تبلیغاتتان با تصویری مشخص و ثابت وجود داشته باشد.

5-    ارائه خدمات جدید همیشه شعارتان باشد. ارائه خدمت رایگان و سپس فروش راه کار بهترین فرمول می باشد. کسب درآمد با ایجاد روابط قوی و استفاده از اعتماد مشتری تضمین طول عمر مشتری می باشد.

ایمیل مارکتینگ یکی از بالاترین ابزار تبلیغات اینترنتی می باشد که اگر درست و با برنامه ریزی به کار رود، در سال می تواند به طور متوسط لیست ایمیل هر کسب و کار را تا 30% افزایش دهد.