7 اشتباه رایج که نرخ اسپم را بالا می برد. آیا نرخ اسپم شما نیز بالا رفته است ؟

بعضی از بخش های قانون اسپم کاملا واضح است اینکه کاربران ایمیل هایی که از دیدشان مشکوک و ناشناش باشند را اسپم می کنند. اما برخی قوانین آن کمی مبهم می باشد که بعضی از آن ها اگر شکسته شود تا 16000 دلار برایش جریمه در نظر گرفته شده است.  (در مورد اسپم، تاریخچه و قوانین آن بیشتر بدانید)

در اینجا چند اشتباه رایج که معمولا ناخواسته توسط بازاریابان ایمیل انجام می شود و منجر به اسپم ایمیل ها می شود، برایتان توضیح داده می شود :

1-    شما اجازه لغو اشتراک را به مشترکین نمی دهید : 

آیا می دانستید این کارغیر قانونی است اگر هیچ امکانی در خبرنامه هایتان برای لغو اشتراک مشتریان قرار ندهید؟ مطمئنا لینک لغو اشتراک را در انتهای اکثر خبرنامه های تبلغیاتی دیده اید. اکثر بازاریابان بدنبال روش هایی برای جذب مشتری هستند و ایمیل مارکتینگ یکی از آن هاست اما همان بازاریابان امکان لغوعضویت را به معنای احترام به حقوق مشتری با دسترسی آسان در اختیار کاربران می گذارند.

شما ممکن است متوجه شده باشید حتی Gmail نیز امکان لغو عضویت یا لغو ارتباطات ایمیلی را نیز در قالب یک لینک فراهم کرده است، تا شما به راحتی با کلیک بر روی این لینک بتوانید لغو عضویت کنید.

اجازه لغو اشتراک یکی از مهم ترین قواعدی است که باعث می شود در ذهن کاربران باقی بمانید. زیرا آن ها واقعا باید خواستار ایمیل های شما باشند در غیر این صورت ایمیل هیا خود را به سمت پوشه اسپم هدایت کرده اید.

2-    شما مشتریانی که درخواست لغو اشتراک کرده اند را از عضویت خارج نمی کنید : 

بعد از آنکه امکان لغو اشتراک آسان را در خبرنامه هایتان فراهم کردید حال باید واقعا کاربرانی را که درخواست لغو عضویت کرده اند را از لیست خود خارج کنید. اگر نرم افزار شما این امکان ار به صورت خودکار برای شما فراهم نکرده و شما باید به طور دستی ایمیل ها را از لیست خارج کنید، توجه کنید که حداکثر تا 10 روز پس از درخواست لغو اشتراک باید مشترک را از لیست خود حذف کنید. در حال حاظر نرم افزار های ایمیل مارکتینگ این امکان را فراهم کرده اند که برای کاربرانی که لغو اشتراک می کنند ایمیلی ارسال نشود اما آن ها را از لیست ایمیل بازاریاب حذف نمی کنند.

 لغو اشتراک

3-    شما به طور واضح خود را به مشتری معرفی نمی کنید : 

زمانی که ایمیلی ارسال می کنید مشتری نیاز دارد تا مطمئن شود شما، شرکت و کسب و کارتان معتبر است. خطی که در آن نام فرستنده نوشته می شود بسیار مهم است (from : “ sender name ”)  این قسمت باید به طور دقیق پر شود و مشخص کننده شخص و یا شرکتی معتبر باشد و مشتری بداند واقعا چه کسی این ایمیل را ارسال کرده است. زمانی که شما نامی از شرکت و یا برند خود را می نویسید به طور 100 درصد نشان می دهید که بخشی از یک کسب و کار می باشید و این موضوع ار لحاظ روانشناختی روی برداشت خواننده از شما تاثیر مثبت می گذارد. همانند ایمیل های ارسالی کارزار در قسمت sender name آن نوشته شده "hamid from karzar.ir"

 نام فرستنده

4-    شما به خط موضوع یا subject line اهمیت زیادی نمی دهید : 

انتخاب موضوع قاعده بسیار مهمی است که باید با ظرافت برای آن وقت گذاشته شود. اولین کلمات خبرنامه شما که دیده می شود همین خط موضوع شما است. خط موضوع میزان بازدید از landing page  شما را نیز تعیین می کند. زیرا شما با این یک خط به خواننده می گویید دقیقا راجع به چه چیزی صحبت می کنید و نوع کسب کارتان در قالب چند کلمه توصیف می شود.

در همان حین که مشغول به ساختن خبرنامه هستید به این فکر کنید که چه موضوعی می تواند هم واضح باشد هم دقیقا به آنچه ارسال می کنید اشاره کند و هم خواننده را به باز کردن ایمیل جذب کنید. خودتان را جای کاربری که با کسب و کار شما تا حدودی آشنا است و ایمیل شما را دریافت می کند قرار دهید (put yourself in their shoes) .

 خط موضوع

 

5-    ایمیل تبلیغاتی را به طور واضح مشخص نمی کنید : 

اگرکسب و کار شما ایمیل های خود را برای تبلیغ کالا و یا خدمات ی ارسال می کند، شما نیاز دارید که به طور واضح تبلیغات خود را معرفی کنید و برای این کار بهتر است از تصاویر استفاده کنید اما این تصاویر و مشخصات درج شده در آن ها نباید تفاوتی با پیشنهادات ارائه داده شده در سایت داشته باشد.

مثلا در ایمیل تبلیغاتی زیر که برای   new York & company می باشد و در مورد فروش البسه است در همان نگاه اول دقیقا مشخص است که به ازای پرداخت 60 دلار، 25 دلار تخفیف و نیز به ازای پرداخت 125 دلار، 60 دلار تخفیف برای کاربر در نظر گرفته شده است.

        ایمیل تبلیغاتی

 

6-    شما آدرس و شماره تلفن کسب وکار خود را در کمپین خود قرار نمی دهید : 

یکی از مهم ترین بخش های یک ایمیل تبلیغاتی، آدرس پستی و شماره تلفن صحیح فرستنده است. هر کسب و کاری باید یک آدرس پستی داشته باشد. برای کمک به شفافیت و حقیقی بودن کسب و کار خود نیاز دارید آدرس پستی خود را در جایی از خبرنامه بگنجانید.

از طرفی راهی برای اینکه مطمئن باشید در یاد کاربر خواهید ماند نیز همین آدرس پستی و شماره تلفن است.

 

7-    شما تیم بازاریابی و کمپین تبلیغاتی خود ار دنبال نمی کنید : 

گاهی ممکن است شما کار کمپین تبلیغاتی خود را به تیمی خارج از دفتر کسب و کارتان واگذار کنید در این صورت هم باز شما در برابر آنچه که با نام شما ارسال می شود مسئول هستید. هم شما و هم تیم بازاریابی در برابر ایمیل های ارسالی مسئولیت دارید.  

همیشه از آنچه که تیم بازاریابی انجام می دهند مطلع باشید و بدانید که دقیقا در همان مسیری که شما تعیین کرده اید محتوا تولید و ارسال می کنند. برای کمپینهای آینده خود طرحی پیاده کنیدو آن را در اختیار تیم خود قرار دهید و بخواهید برای طرح های آینده محتوا های جدید تولید کنند و آنها را در اختیار شما قرار دهند.