نصف پولی که برای تبلیغات صرف می کنیم، به هدر می رود!

مشکل اینجاست، اغلب کسب و کارها نمی دانند کدام نصف، نصفه اول یا نصف دوم ؟
آیا شما می دانید کدام یک از رسانه های تبلیغاتی برای شما موثرتر است؟  اغلب بازاریابان این موضوع را نمی دانند.
سرمایه گذاری روی تبلیغات آنلاین و تبلیغات اینترنتی با توجه به اینکه به کسب و کارها قدرت بررسی نتایج را می دهد، افزایش یافته است، البته با توجه به دید سنتی هنوز تسلط اصلی بر روی رسانه های تبلیغاتی آفلاین می باشد.
شاید به جرات می توان گفت که شاید هنوز 1 درصد از بودجه های تبلیغاتی صرف شده در ایران به سمت اینترنت روانه نشده است در حالیکه کسب و کارهایی که هوشمندانه این بستر را برای تبلیغات انتخاب کرده اند نتایج چشم گیری را بدست آورده اند.
یکی از ابزارهای سنجش تاثیر رسانه ها بررسی روند استقبال از این رسانه ها در طول چند ساله اخیر می باشد. در ادامه این روند را در چند سال اخیر در کشور آمریکا بررسی می کنم.

بودجه های تبلیغات در آمریکا در کدام رسانه های هزینه می شود؟
همانطور که در تصویر می بینید در این سال ها بیشتر رشد مربوط به تبلیغات اینترنتی بوده و شیب کاهشی رسانه های چاپی ملموس است.



برگشت سرمایه (ROI) رسانه های مختلف تبلیغاتی چه مقدار می باشد؟
جالب این است که بیشترین برگشت سرمایه در تبلیغات آنلاین (ایمیل مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی)  می باشد و کمترین برگشت سرمایه در تبلیغات تلویزیونی بوده است.



شاید بهتر آن باشد که ما برای اینکه نصف بودجه تبلیغاتی خود را به هدر ندهیم  به فکر یافتن یک مشاور خبره در حوزه تبلیغات باشیم.