یک ماه تبلیغ کنید، سه ماه بفروشید!

شما در بهترین روزنامه ایران تبلیغ می کنید، آن هم یک تبلیغ 6 کادر در بهترین صفحه با یک هزینه چشم گیر، روز اولی که آگهی شما چاپ می شود تلفن های شما شروع به زنگ خوردن می کنند، روز دوم این زنگ ها به چند عدد کاهش پیدا می کند، روز سوم یک عدد و تمام!
گاهی هم شش ماه بعد کسی که روزنامه آن روز را در انبار خانه ای یا مغازه ای پیدا کرده به سبب کنجکاوی زنگ کی می زند و داغ دل شما را تازه می کند.

هم کنون نیز خیلی از آژانس های تبلیغاتی و تبلیغ کنندگان در فضای آنلاین به همان نگاه سنتی از این فضا می خواهند بهره بگیرند، این نگاه به سان این می مانند که شما با هدف یک ماشین حساب به جای خرید آن یک لپ تاپ برای اینکار خریداری کنید! در حقیقت در این نگاه شما فقط از بخشی ویژگی های بستری که هزینه ش را پرداخت کرده اید، استفاده می کنید.

قبل از شروع تبلیغات آنلاین در دو حوزه باید به صورت جدی فکر و برنامه داشت، اول، طراحی مناسب landing page  و دوم، طراحی روش های برای گرفتن اطلاعات تماس بازدید کنندگان
نکاتی در  مورد طراحی  Landing Page قبلا در کارزار منتشر کرده بودم.
در موضوع دوم نکته اینجاست که وقتی ما تبلیغات آنلاین انجام می دهیم بینندگان زیادی به سایت ما سرازیر  می شوند بخش کوچکی از این کاربران در ورود اول با شما تماس می گیرند و بخش عمده بعد از ورود اولیه صفحه وب سایت شما را بسته و بعد از مدتی شما را فراموش می کنند، اینجا برنامه اصلی شما باید به شکلی باشد که بتوانید در همان ورود اولیه اطلاعات تماس این کاربران را گرفته و از طریق ایمیل با آنها در ارتباط باشید. روش های مختلفی برای اینکار وجود دارد، که من به چند روش آن اشاره می کنم:
استفاده از فرم عضویت در خبرنامه به شیوه pop up (مثل شیوه سایت کارزار)
قرار دادن محتوای برای دانلود رایگان و گرفتن ایمیل کاربران قبل از دانلود فایل
قرار دادن قرعه کشی و ترغیب کاربران به ثبت نام در قرعه کشی
قرار دادن فرم عضویت در پیشنهاد های ویژه و آفرها

شما چه روش دیگری برای گرفتن اطلاعات ایمیل مخاطبان وب سایت ها پیشنهاد می کنید؟