ایمیل مارکتینگ برای شرکت های صنعتی

ایمیل مارکتینگ در بین برخی از کسب و کارها به چشم یک روش سودآور دیده نمی شود، زیرا دریافت روزانه تعداد زیاد ایمیلهای تبلیغاتی اصولا برای کاربران خسته کننده است. کما اینکه نتیجه صحبت اخیر من با یکی از توزیع کنندگان صنعتی در مورد ارسال ایمیل گروهی این بود که از نظر ایشان ایمیل مارکتینگ روشی بیهوده است و با کسب و کارشان کاملا بی ارتباط است.
متاسفانه، واقعیت این است که بسیاری از شرکت های صنعتی هنوز نتوانسته اند ارتباط مستقیمی بین کسب و کار خود و ایمیل مارکتینگ ایجاد کنند. اگرچه این روش تبلیغاتی ممکن است برای خرده فروشان و کسب و کارهای B2C موثر باشد اما کارایی زیادی برای کسب و کارهای صنعتی که چرخه خرید و فروش آن ها طولانی است ندارد.
البته استثناهایی مانند فروش مواد مصرفی و تعویض قطعات صنعتی نیز وجود دارد که در آن یک ایمیل تبلیغاتی می تواند بسیار کارآمد واقع شود. مانند نمایندگی ها و یا خدمات پس از فروش کالاهای صنعتی.

یک مطالعه از Direct Marketing Association نشان می دهد که تبلیغات در صنعت از طریق ایمیل مارکتینگ بازگشت سرمایه ای برابر $ 39.40 دلار به ازای هر 1 دلار دارد. مسلم است که این آمارها فقط مختص بخش صنعت نیستند، بلکه نشان می دهد اگر از ایمیل مارکتینگ به درستی استفاده شود چه تاثیر بسزایی را بر بالابردن فروش و افزایش تعداد مشتریان کسب و کارها خواهد گذاشت.

BOM در ایمیل مارکتینگ صنعتی

 BOM یا Bill of Materials مخفف شده ی صورت مواد مصرفی می باشد که در این جا به معنای لیستی از مهم ترین مواد مصرفی در ایمیل مارکتینگ صنعتی کاربرد دارد :

1-    لیست مشتریان
2-    محتوای با ارزش
3-    ابزاری برای اداره ایمیل های ارسالی و بررسی نتایج

توجه داشته باشید که اگر گزینه خلاقیت در این لیست وجود ندارد به این معنا نمی باشد که موضوع بی اهمیتی است، بلکه دلیل نبود آن این است که در کسب و کارهای صنعتی خلاقیت نقش کمرنگ تری نسبت به سه جزء بالا دارد. مهندسین و خریداران صنعتی به محتوای با کیفیت بهتر پاسخ می دهند تا یک ایمیل با طراحی و دیزاین خلاقانه.

لیست مشترکین

شما ممکن است در ابتدا برای سعت بخشیدن به تبلیغات خود یک لیست ایمیل را با عجله خریداری کنید و با این تفکر که چند قدمی را جلو افتاده اید مقداری هزینه صرف لیستی بی فایده و مضر کنید. ولی پیشنهاد ما به شما این است که این کار را انجام ندهید و سر فرصت لیست ایمیل مختص به خود را جمع آوری کنید. بهتر است بدانید که لیست ایمیل منحصر به فرد مهم ترین بخش استراتژی در ایمیل مارکتینگ صنعتی می باشد.

محتوای با ارزش

اکثر شرکت ها به دنبال آن چیزی هستند که امروز می خواهندی به فروش برسانند، آن ها کمتر به آنچه که مشتری به دنبال خرید آن است فکر می کند. بهتر است قبل از هر اقدامی با ارائه محتوای با ارزش اعتماد مشتری را به خود جلب کنید و سپس شروع به فروش خدمات و محصولات خود کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که از قانون طلائی 70 | 30 پیروی کنید. 70% آموزش و 30% فروش.

ابزار مدیریت و بررسی نتایج

از شواهدی که در تاریخ ایمیل مارکتینگ بارها اتفاق افتاده استفاده کنید و به سراغ ارائه دهندگان نرم افزار و خدمات ایمیل مارکتینگ ارزان قیمت نروید. البته بعضی از ارائه دهندگان سرویس های گران قیمت نیز ممکن است شما را به دام بیاندازند، آنچه که اهمیت زیادی دارد محتوای ایمیل شما می باشد.

آیا مهندسین و متخصصان کسب و کار ها در وب فرم ثبت نام سایت های شما عضو می شوند؟

پاسخ این است : بستگی دارد

در زیر به یکی از یافته های جالبی که حاصل مطالعات TREW Marketing  و CFE Media است، پرداخته شده است. مطالعات آن ها این موضوع را نشان می دهد که اگر محتوایی از دید یک متخصص با ارزش و کارآمد تشخیص داده شود بدون شک آن فرد به دنبال عضویت در لیست ارسال کننده آن محتوا خواهد گشت.
 
 

ارتباط تعداد فیلدهای یک فرم ثبت نام با پر نکردن آن

اخیرا متوجه یک ارتباط کاملا مستقیم بین فیلدهای فرم ثبت نام سایت ها و مقاومت کاربران در پر کردن فرم ها شدیم. تلاش برای درست کردن یک فرم بسیار با کیفیت و دقیق با ساختارهای استادندارد در یک سایت کاملا حرفه ای ممکن است در قدم اول به جای جذب مخاطب، باعث ترک او از سایت شود. وب فرم ها هرچه ساده تر و راحتتر باشند، بیشتر پر می شوند. برای آن که برخی داده های جا مانده مشتریانتان را بدست آورید و جاهای خالی مشخصات آن ها را پر کنید، به جای اجبار آن ها به پر کردن فیلدهای فرم ثبت نام بهتر است به مرور زمان و با استفاده از شبکه های اجتماعی و پروفایل های دیگر مثل LinkedIn آن اطلاعات را از هر مشتری بدست آورید. تصویر زیر که نتایج تحقیق در همین زمینه است، صحت تجربیات جدید ما را بیان می کند.

 
همین تحقیقات نیز نشان داده است زمانی که تعداد فیلد های یک فرم ثبت نام از 11 فیلد به 4 فیلد کاهش پیدا می کند، 160% نرخ ثبت نام سرنخ ها در آن فرم بالا می رود بدون آن که کیفیت اطلاعات سرنخ ها پائین بیاید. بنابراین موضوع است که اهمیت طراحی صفحه فرود و یا landing page که سرنخ ها و کاربران ایمیل معمولا از طریق ایمیل های تبلیغاتی به آن هدایت می شوند، بسیار زیاد است.

ما کاملا اعتقاد داریم که ایمیل مارکتینگ باید تبدیل به یک بخش جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی محتوا در حوزه صنعت شود، نظر شما در این باره چیست ؟