اهمیت آدرس فرستنده در ایمیل مارکتینگ


برای داشتن یک ایمیل مارکتینگ موفق آدرس فرستنده بسیار حیاتی است. اکثر کاربران ایمیلی را باز نمی کنند مگر اینکه آدرس فرستنده آن را بشناسند. جعل کنندگان ایمیل، تلاش می کنند کاربران ایمیل را با تغییر نام فرستنده به یک نام معتبر، فریب دهند تا ایمیلشان توسط کاربر باز شود.
اکثر کاربران تصور می کند آدرس فرستنده فقط برای ارسال پاسخ و یا همان replay استفاده می شود. اگر تصور شما از آدرس فرستنده تنها Replay کردن می باشد پس باید کمی بیشتر در این باره بدانید.
ویژگی های آدرس فرستنده مناسب
از آدرس فرستنده تنها به عنوان یک فیلدی که باید پر کرد و دیده نمی شود استفاده نکنید. خیلی زیبا به نظر نمی آید زیرا اکثر کاربران در آدرس فرستنده به دنبال نامی آشنا و قابل اعتماد می گردند تا با خیال راحت ایمیل را باز کنند همچنین اکثر سرویس های ایمیل ساختارشان به گونه ای طراحی شده که ایمیل فرستنده نمایش داده می شود.
در انتخاب آدرس ایمیل فرستنده بهتر است موارد زیر را رعایت کنید :
 
1- بهتر است که آدرس فرستنده خود را با هدف خود از ارسال آن خبرنامه مرتبط کنید. به طور مثال شما می توانید از این نمونه ها استفاده کنید :  
newsletter@yourdomain.com                      
info@yourdomain.com              
news@yourdomain.com              
yourcompany@yourdomain.com              

2- اگر از اسم شخصی خود استفاده می کنید، بعد از نام نقطه و یا خط فاصله بگذارید سپس نام شرکت و یا کسب و کارتان را بنویسید.
 
3- اگر می خواهید تنها از اسم شخصی خود استفاده کنید باید اطمینان حاصل کنید که اشخاصی که ایمیل شما را دریافت می کنند نام شما برایشان آشنا است.
 
4- نمایش نام شرکت و یا برند شما باید برای شناخت شما توسط کاربر کافی باشد. اما اگر تصمیم به استفاده از نام دپارتمان خود گرفتیتد حتما بعد از آن نام برند و یا شرکت خود را بنویسید تا خواننده شما را بشناسد.
نکته : استفاده از یک آدرس فرستنده قوی و واحد در دراز مدت می تواند انسجام ایمیلهای ارسالی شما را افزایش داده و مشترکین معتمد بیشتری را برای خود جمع کنید در این صورت درصد اسپم شدن ایمیل های شما نیز پائین می آید.

حالا دیگر خوانندگان شما را می شناسند، از باز شدن ایمیل هایتان لذت ببرید
آدرس فرستنده به گیرنده می گوید که این ایمیل از کجا و یا از طرف چه کسی ارسال شده است که می تواند به این فرم ها باشد :
• نام شخصی در یک سازمان ( مدیر سازمان)
• نام یک بخش از یک سازمان (پشتیبانی مشتریان)
• نام و یا نام برند یک شرکت (Apple)
• نام یک محصول (iphone)
• عناوین توصیفی (آغاز سال نو)
 
به عنوان مثال اگر نام شما استیو جابز باشد، و کاربران برند Apple را بشناسند، نام شما نیز برایشان آشنا خواهد بود، در صورتی که نامتان در آدرس ایمیل فرستنده اضافه شده باشد. شرکتی مثل اپل که مصرف گرا می باشد مناسب است که از نام برند خود در آدرس فرستنده استفاده کنند.
اینکه شما چه آدرسی را به عنوان آدرس فرستنده انتخاب می کنید بستگی به میزان ارتباط شما با مشترکینتان دارد. به طور کل باز شدن ایمیل شما توسط آنها، به اینکه آنها آدرس فرستنده ایمیل را بشناسند، وابسته است. اگر خواننده آدرس ایمیل فرستنده را نشناسد، به احتمال زیاد آن ایمیل را اسپم خواهد کرد. این عمل شهرت آدرس ایمیل شما را برای ارائه دهندگان سوریس ایمیل مثل گوگل و یاهو خراب کرده و قابلیت ارائه نامه های پستی یا deliver mailing ایمیل شما پائین می آید.
نکته : بر اساس گزارش ارائه دهندگان سرویس های ایمیل، آدرس فرستنده در 73% از ایمیل هایی که اسپم شده اند دلیل اصلی بوده است.  
 
در پایان مقاله می خواهیم اشاره ای به این موضوع داشته باشیم که اخیرا ارائه دهنده سرویس ایمیل یاهو، سیاست های حفظ حریم خصوصی (privacy policy) خود را تغییر  داده و در  نرم افزار های ارسال ایمیل انبوه مانند میلرلایت این امکان که آدرس فرستنده، یاهو باشد، در حال حاضر وجود ندارد. امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل نیز برطرف شود.