10 نکته که باید در مورد تاریخچه تبلیغات اینترنتی بدانید

10  نکته که باید در مورد تاریخچه تبلیغات اینترنتی بدانید :
این روزها ثابت شده ، تبلیغات در اینترنت ، یک رویکرد هدفمند برای بدست آوردن مشتریان ثابت است.همچنین این روش مقرون به صرفه ترین و قابل اندازه گیری ترین روش برای بدست آوردن مشتریان جدید نیز می باشد.
پیش بینی شده است در سال 2014 با چرخش عظیمی در زمینه تجارت جهانی مواجه خواهیم شد و به تبع آن ، هزینه های تبلیغات اینترنتی نیز به سرعت بالا خواهد رفت. در اینجا می خواهیم به 10 نوع نرخ متفاوت از تبلیغات اینترنتی که دانستن آن در جهان تجارت الکترونیک امتیاز محسوب می شود ، اشاره کنیم :
1-هزینه های تبلیغات جهانی در حال شتاب گرفتن است :  در سال 2014 هزینه تبلیغات اینترنتی  5.3 % افزایش خواهد یافت که  در سال های 2015 و 2016 این نرخ به 5.8 % افزایش پیدا خواهد کرد .این در مقایسه با رشد 3.6 درصدی در سال 2013 می باشد. به عبارت دیگر در سال آینده نرخ رشد هزینه تبلیغات اینترنتی با نرخ خود در سال 2007 میلادی ، قبل از رکود اقتصادی برابر خواهد شد.

2-نرخ هزینه تبلیغات در جهان همیشه در حال افزایش است : هزینه های تبلیغات در سال 2013 برای اولین بار به 500 میلیارد دلار افزایش پیداکرد که zenithoptimedia  90 دلار را برای هر عضو فعال در این زمینه ، برآورد کرده است.

3-این هزینه ها در آمریکا زیر مقدار هزینه آن درسال  قبل از رکود اقتصادی باقی مانده است : تا سال 2015 ، اوج هزینه تبلیغات آمریکا از 178 میلیارد دلار سال 2007 بالاتر نخواهد رفت این در حالی است که تبلیغات اینترنتی این کشور بشدت در حال شتاب گرفتن بوده و می باشد. zenithoptimedia  پیش بینی کرده است این افزایش در سال 2014 به 4.7 % خواهد رسید ، یعنی سریع ترین رشد از سال 2004 و انتظار می رود در سال 2015 به 4.6% و در 2016 به 4.1 % برسد.

نمودار مقایسه متوسط هزینه های انواع تبلیغات و از جمله تبلیغات اینترنتی در سراسر جهان :
در سال 2013 ، محبوبیت اینترنت و تبلیغات اینترنتی از مرز محبوبیت روزنامه ها گذشت و بعد از تلویزیون تبدیل به دومین بستر بزرگ تبلیغات بصری در دنیا شد.



4-تمام ملیت ها در زمینه تبلیغات به سرعت در حال پیشرفت هستند :  در سال 2010  آمریکای لاتین بیشترین رشد تبلیغات اینترنتی را در جهان به خود اختصاص داد و این موقعیت را تا سال 2016 نگه خواهد داشت.رشد آمریکای لاتین از سال جاری تا سال 2016 با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و از 8.1 درصد تا  12.7 درصد ادامه خواهد داشت. اما این رشد در آسیا و اقیانوسیه تا 2016 نرخی تک رقمی معادل 6 یا 7 درصد خواهد داشت و در اروپای غربی این رشد به نسبت کمتر است و در حدود 1.9 درصد است که تا 2016 به 2.3 درصد خواهد رسید.
5-در حال حاظر اینترنت دومین بستر تبلیغاتی جهان می باشد :
تبلیغات در بستر اینترنت در سال 2013 گوی سبقت را از روزنامه ها ربود و به جایگاه دوم بعد از تلویزیون رسید.این در حالی است که در سال 2005 در جایگاه ششم بعد از بستر های تبلیغاتی مثل روزنامه ها ، مجلات ، تلویزیون و رادیو و تبلیغات در فضای باز قرار داشت. انتظار می رود این رشد 20.6 درصدی آن در سال جاری به رقم 26.6% ذر سال 2016 برسد که 30.7 % آن متعلق به کشور آمریکا می باشد که در حال حاظر این نرخ این کشوذ عدد 21.7 درصد می باشد.
6-چین داغ ترین و بروزترین کشور در این زمینه می باشد: هزینه های تبلیغات روز به روز در حال افزایش است که از سال 2012 تا 2016 این نرخ سالیانه به طور متوسط 10 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.چین بازار شماره 3 تبلیغات بعد از آمریکا و ژاپن می باشد که در سال 2013 سریع ترین رشد را در میان 10 کشور برتر تبلیغات اینترنتی داشت. بیشترین تبلیغات این کشور حول برند هایی با قدمت زیاد است مانند فست فود KFC که از سال 2012 تا کنون رشدی معادل 32.8 درصد داشته ، همچنین نوشیدنی ردبول با 27.5 درصد و ساعت سواچ با رشد 24.1 درصد.
7-بلوک BRIC رشد صعودی خواهد داشت  BRIC ) مخفف 4 کشور برزیل ، روسیه ، هند و چین ): در سال 2015 روسیه تبدیل به یکی از 10 کشور برتر در زمینه تبلیغات خواهد شد و به چین و برزیل بعد از هند می پیوندد . هند در حال حاظر در جایگاه 14 قرار دارد . هزینه تبلیغات اینترنتی در سال 2016 نسبت به سال جاری 39 درصد رشد خواهد کرد وهند به سرعت به یکی از 10 کشور اول در زمینه تبلیغات خواهد پیوست.
8-آمریکا در مکان 41 از 100 کشور بزرگ بازاریابان جهانی قرار گرفته است : اروپا جایگاه 39 ، و آسیا در جایگاه 23 قرار دارد. دو قطب قوی تبلیغات در فرانسه و انگلیس دو شرکت orang فرانسه و Vodafone  انگلیس می باشد که 45 درصد از سهام خود را در زمینه ارتباطات بی سیم به فروش می رسانند.همچنین 3 شرکت معروف خودرو ساز (پژو ، رنو ، سیتروئن) و کارفور فرانسه نیز در این دسته قرار دارند.در آسیا نیز شرکت Hutchison Whampoa هنگ کنگ دارای سرمایه گذاری های مخابراتی بزرگی می باشد.
9-فن آوری در حال رشد سریع است :
لوازم الکترونیکی مصرفی و در کل تکنولوژی در این زمینه ها به سرعت در حال رشد است به طوری که تبلیغات در زمینه الکترونیک سریع ترین رشد را در حدود 9.6 % در سال 2012 داشته است که این رشد منجر به افزایش تولیدات شرکت سامسونگ در زمینه های مختلف الکترونیک و تکنولوژی شد که باعث شد این شرکت به بالاترین رشد (55.1 %) در میان 100 برند برتر جهان دست پیدا کند.
10-لوازم آرایشی و بهداشتی: بزرگترین گروه تبلیغات در بستر اینترنت ، در میان 100 کسب و کار برتر جهان ، گروه لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد.به طوری که این گروه یک چهارم هزینه های تبلیغات اینترنتی سال 2012 را به خود اختصاص داد. سه شرکت بزرگ جهان که تبلیغات اینترنتی این حوزه را در اختیار گرفته اند ، شرکت های
Procter & Gamble Co. و Unilever و L'Oréal می باشند.
 
کارزار، مهشید عباسچیان