تعاریف

  • مفهوم بازدید کننده ی بازگشتی در تبلیغات اینترنتی

    بازدیدکننده های یکتایی در یک دوره زمانی که پیش از این دوره ی زمانی از وبسایت بازدید نموده بودند.

  • مفهوم بازدید کننده ی تکراری در تبلیغات اینترنتی

    بازدید کننده های یکتایی که در یک دوره ی زمانی دو بار یا بیشتر از یک وبسایت بازدید نمایند.

  • مفهوم بازدید کننده ی تازه در تبلیغات اینترنتی

    بازدید کننده ای یکتا که در یک دوره ی زمانی برای بار اول از یک وبسایت بازدید می نمایند.

  • مفهوم بازدید کننده‌ی یکتا در تبلیغات اینترنتی

    افراد متمایزی (شامل روباتهای اینترنتی و بدافزارها نمی گردد) که در یک دوره زمانی مشخص از یک وبسایت بازدید می نمایند. هر فرد تنها یک بار شمرده می شود.

  • مفهوم بازدید در تبلیغات اینترنتی

    برهمکنشی میان یک کاربر یا ربات اینترنتی با یک وبسایت است که می تواند شامل یک یا چند صفحه بازدید شده را در بر گیرد.

  • نرخ تبدیل

    نسبت کسانی که اقدام به خرید می نمایند به کل بازدید کنندگان یک وبسایت را نرخ تبدیل می نامند. در حالی که ذهنیت اکثریت افراد بر بالاتر بردن بازدید متمرکز است، سنجه هایی مانند نرخ تبدیل با دقت بیشتری میزان کارایی و بازدهی را نشان می دهند. نرخ تبدیل به طور معمول در دود 3 تا 9 درصد برای هر وبسایت است.

  • بازاریابی ایمیلی

    ارسال پیام تبلیغاتی به طور مستقیم برای پست الکترونیکی مخاطبان را بازاریابی ایمیلی می نامند. سرویس های گوناگون در سطح جهان وجود دارند که با امکانات موثری فرصت ارتباط مستقیم با مخاطبان را از این طریق فراهم آورده و داده های ارزشمندی در مورد واکنش کاربران به این ایمیل ها در اختیار ارسال کننده قرار می دهند. طراحی مناسب و انتخاب دقیق گروه های مخاطبین از نکات ویژه ای است که در این روش می بایست مورد توجه قرار گیرد.

  • بازاریابی ارجاعی

    در این روش برای برجسته سازی محصولات و یا خدمات به مشتریان تازه از ارجاع به افرادی خاص و مرجع در هر حوزه استفاده می شود. یعنی برای مثال استفاده از تبلیغات شفاهی و دهان به دهان (word of mouth) برای معرفی یک برند. با توجه به ویژگی های کاربران ایرانی و نحوه کسب داده های آن ها در هر مورد، استفاده از این روش در برساختن شخصیت حقوقی هر برند بسیار موثر بوده و یکی از مهمترین عواملی است که ادراک اجتماعی کاربران درباره هر برند را می سازد.

  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی

    به فرایند جلب ترافیک با استفاده از شبکه های اجتماعی اطلاق می گردد. گسترش شبکه های اجتماعی فضاهای تازه ای برای تعامل کاربران اینترنت در سال های اخیر ایجاد نموده است. با توجه به این که داده های ارزشمندی از علاقه مندی ها و رفتارهای کاربران در این شبکه ها وجود دارد، استفاده از این امکانات برای معرفی خدمات و محصولات برندها مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.

  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو

    در این روش با انجام تغیراتی در کدهای یک وبسایت باعث می شود که آن سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجوگر در جایگاه بهتری دیده شود. موتورهای جستجوگر بر اساس یک سری اصول و قوانین میزان اهمیتی برای هر صفحه ی اینترنتی قائل می شوند که مستقیما بر ترتیب نشان داده شدن نتایج آنها تأثیر می گذارد. بهبود خوانایی و برجسته سازی محتوا و ارتباطات متقابل با صفحات مرتبط از عوامل موثر بر این مبحث هستند. تکنیک های بهینه سازی برای موتورهای جستجو این حوزه را هدف قرار می دهند.

Go To
Page Size