برندهای بزرگ برای تبلیغات اینترنتی خود در سال 2014 چه می کنند؟


1. با بازاریابی محتوایی  content marketing مشتریان وفادار ایجاد کنید
بازاریابی محتوایی یکی از اصلی ترین روش های تبلیغات اینترنتی می باشد چرا که در این روش سازمان قدرت خود را در زمینه کاری خود به مصرف کننده نشان داده و رابطه ای ارزشمند و طولانی را با وی ایجاد می کند که در نهایت به یک وفاداری همیشگی در مشتری ایجاد می شود. گفتنی است روش های بازاریابی محتوایی برای کسب و کارهای B2B شامل شبکه های اجتماعی، مقاله های آنلاین، خبرنامه های الکترونیکی، مطالعات موردی، ویدیو ها و .. می باشد

2. بازاریابی شبکه های اجتماعی در حال تغییر مسیر
در گذشته شبکه های اجتماعی محدود به کمپین های تبلیغاتی بودند اما امروزه این شبکه ها با پیدایش FACEBOOK, TWITTER,LINKEDIN,PINTEREST,GOOGLE+,TUMBLR, INSTAGRAM,.. گسترش یافته و می توان به جد نقش بزرگ این شبکه ها را در برند سازی اعلام کرد. دسترسی به طیف وسیعی از مشتریان از ویژگی های این ابزارهای تبلیغاتی می باشد ضمنا انتخاب صحیح شبکه اجتماعی نکته قابل توجهی در این مبحث است.

3. تصاویر تبلیغاتی جایگزین تبلیغات محتوایی
با افزایش روز افزون مشتریان و رشد تبلیغات امروزه نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد قابل هضم بودن این تبلیغات برای مشتریان می باشد که شیوه جدیدی به نام بازاریابی تصویری مخصوصا در شبکه های اجتماعی مانند BUZZFEED,PINTEREST,.. روی این شیوه تمرکز کرده اند. سال 2014 سال بازی با کلمات و متن های خسته کننده نیست بلکه این تصاویر هستند که نقششان را در تبلیغات اینترنتی نشان می دهند.
 
4. هرچه کمتر و ساده تر است بهتر است
دنیای امروزه دنیای سادگی می باشد تمامی برندهای بزرگ دنیا بر روی ساده بودن و ساده نگاه کردن اصرار دارند مانند گوگل، اپل و ...در واقع یک بازاریاب زیرک بجای پررنگ نشان دادن خود و استفاده از بیان مستقیم برای جذب مشتریان از شیوه  ساده نشان دادن خود استفاده می کند. در واقع سال 2013 موفقترین برندهای دنیا از استراتژی هایی استفاده کردند که ذاتا ساده نبودند اما سعی در ساده نشان دادن و ساده کردن زندگی در دیدگاه مشتری داشتند.
 
5. محتوایی که سازگار با تلفنهای همراه هوشمند باشد
بر اساس گزارش FORBES  در سال 2017 حدود 87 درصد ابزارهای ارتباطی که فروخته خواهد شد شامل تبلیت و گوشی های هوشمند می باشند. پس دنیای کامپیوتر و ارتباطات کاغذی به پایان می رسد . آنچه هر برندی باید برای بقا در نظر بگیرد تبلیغاتی با محتوای مبایل پسند یا همان قابل مشاهده با مبایلهای هوشمند و تبلت باشد.


6.SEO و سیگنال های اجتماعی
به دو دلیل بزرگ سیگنال های اجتماعی با SEO بهم پیوسته اند اول آنکه یکی از سه رکن SEO سیگنالهای اجتماعی می باشند و دوم اینکه نقش اساسی را در رتبه بندی جستجوهای ارگانیک بازی می کنند. در کنار این موارد اشتراک گزاری های اجتماعی بعنوان مهر تایید می باشند وقتی که یک عکس یا نوشته و .. توسط تعداد زیادی از مشتریان دیده شده و به اشتراک گذاشته می شود از واقعیت داشتن آن سرچشمه می گیرد یا اینکه ارزش آن را در نگاه مشتریان نشان می دهد که خود مهر تایید بر آن تبلیغ می باشد.
 
7.تغییر مقصد در تبلیغات اینترنتی و تاثیر چشم گیر آن
این یکی از شیوه های پر طرفدار بازاریابی اینترنتی در سالهای اخیر است که اساس آن بر مبنای استفاده از کوکی های مرورگر برای ردیابی وب سایت هایی که کاربران بازدید کرده اند، می باشد. بدین شکل که وقتی کاربر از سایت خاصی بیرون آمد محصول یا خدماتی که مشاهده کرده است در قالب تبلیغات بر روی وب سایت های دیگر به وی نشان داده می شود. در واقع تاثیر روانی این شیوه بر روی ذهن مخاطب باعث می شود که حتی اگر در آن لحظه خریدی انجام ندهد اما با به یاد ماندن نام برند در ذهن او، بعدها این خرید صورت می گیرد.