یکی از پربازدهترین انواع تبلیغات که شاید آن را نشناسید

تعارفی نیست، اوضاع کسبوکارهایمان این روزها چندان مساعد نیست. دلایلش شاید بیشمار باشد، اما شما به عنوان صاحبان کسبوکارها دو راه بیشتر پیش رویتان ندارید:
- گزینه اول: تمرکز بر ناامیدی و انتظار کشیدن برای ورشکستگی
- گزینه دوم: جستجوی راههای برون رفت از بحران و توسعه کسبوکار
اگر انتخاب شما گزینه اول است، لطفا ادامه این مقاله را نخوانید. این مقاله صرفا برای افرادی که گزینه دوم را انتخاب کردهاند کارآمد است.
آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت
تلگرام، در طی چند سالی که میهمان ما شد، چنان میهمانی خود را گسترش داد که به گواه آمار رسمی بیش از ۴۵ میلیون نفر را بر سر سفره محتوایی خود نشاند.
اثربخشی این ابزار تا آنجا بود که هنوز بسیاری از کسبوکارها از شوک فیلترینگ آن بیرون نیامدهاند. خوشمان بیاید یا نه این ابزار دیگر در دسترس نیست. با اوضاع پیشرو به ابزارهای مشابه مانند اینستاگرام هم امید چندانی نیست.
سبویی که با رویای فروشش روزها رویا پردازی کرده بودیم بشکست و پیمانه اهدافی که بر پایه آن بنا کرده بودیم نیز ریخت. در دوران پساتلگرامی هم اما هنوز راهکارهایی هستند که میتوانند به توسعه بازار شما منجر شوند.
از کجا شروع میکنید؟
بیایید کمی از دنیای تعصب تلگرامی و اندوه این فقدان فاصله بگیریم. در همان دورانی که تلگرام در دسترس بود، اگر سوالی برایتان پیش میآمد چه میکردید و از کجا شروع میکردید؟
مثلا اگر میخواستید برای یک مشکل سلامتی پزشکی مناسب پیدا کنید؟
یا برای خرید یک دستگاه بین انواع مدلهای آن تحقیق کنید؟
احتمالا جواب شما مانند اکثر کاربران جستجو در گوگل است. بیایید خوشحال باشیم که گوگل نمرده است و هنوز هم میتواند ابزار بسیار کارآمدی برای توسعه کسبوکار شما باشد. اما چه راهکاری برای بهرهمندی از این منبع قدرتمند وجود دارد؟
بلندگوهایی که تیغ دو لبهاند
بارها پیشآمده که کانالهای تلگرامی خبری که یک خبرگزاری در خصوص یک کسبوکار منتشر کرده بود را انتشار میدادند.
اگر این خبر مثبت بود به توسعه و رشد بیشتر کسبوکار میانجامید و اگر خبر منفی بود بی شک کسبوکار را با مشکل مواجه میکرد.
امروز شاید تلگرام نباشد اما رسانهها هر روز در مورد کسبوکارها اخبار منتشر میکنند. راهکاری وجود دارد که بتوانید از این تیغ دو لبه به سود کسبوکار خودتان استفاده کنید و اخبار مثبت خودتان را به صدر رسانهها برسانید. در ادامه با این راهکار بیشتر آشنا میشویم.
یک تیر و دو نشان
رپورتاژ آگهی سبکی از تبلیغات است که میتواند به شما کمک کند هر دو هدف را همزمان محقق کنید:
- رتبه وبسایت خود را به طور مستمر در گوگل ارتقا دهید
- به صدر اخبار رسانهها تبدیل شوید و به ناخودآگاه مخاطبانتان راه یابید
این سبک تبلیغاتی بین انواع تبلیغات رایج میتواند بیشترین بازدهی ممکن را در این دوران پساتلگرامی برای شما ایجاد کند.
اگر در مورد این سبک تبلیغاتی کنجکاو هستید باید بدانید ریزهکاریها و نکاتی وجود دارد که در صورت تسلط بر آنها میتوانید با این مدل تبلیغاتی بیشترین بازده ممکن را داشته باشید.
این هدیه را از پابلیکا دریافت کنید

اگر علاقمند هستید که در مورد رپورتاژ آگهی بیشتر بدانید میتوانید از هدیه پابلیکا استفاده کنید.
پابلیکا به عنوان اولین پلتفرم مدیریت رپورتاژ آگهی در ایران کتابچه مصور «۷×۳ نکته در رپورتاژ آگهی» را به صورت رایگان منتشر کرده است.
در این کتاب به سوالات زیر پاسخ داده شده است:
- رپوتاژ آگهی چیست و چه طور به کسبوکار شما کمک میکند؟
- توجه به چه نکاتی بازدهی رپورتاژ آگهی را افزایش میدهد؟
- بهترین رسانه برای انتشار رپورتاژ آگهی شما کدام است؟
- اشتباهات متداول کسبوکارها در رپورتاژ آگهی چیست؟
- چه طور با رپورتاژ آگهی فروش کسبوکار خودتان را بالا ببرید؟
- چه طور رسانههای مختلف را از نظر بازدهی رپورتاژ آگهی با هم مقایسه کنید؟