تکنیک‌ها و ابزارها

  • 4
    خرداد

    فضای دیجیتال چه کمکی به کسب و کارها میکند؟

    با رشد فضای دیجیتال، استفاده افراد از تلفن های همراه و افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی بسیاری از کسب و کارها بر پایه ی این فضا شکل گرفتند که نمونه های موفقی نیز در کشور خودمان داریم. این کسب و کارها از طریق فضای مجازی محصول یا خدمت خودشان را ارائه می دهند. اما تنها این شرکت ها نیستند که می توانند از فضای دیجیتال استفاده کنند. هر کسب و کاری با توجه به مخاطبان و نوع محصول خود، این امکان را دارد که از فضای دیجیتال برای تبلیغات، معرفی یا فروش محصولات خود استفاده کند.

    فواید فضای دیحیتال برای کسب و کارها - digital transformation

    آمارهای زیر نشان دهنده اهمیت و فواید فضای دیجیتال برای کسب و کارها می باشد. به عنوان مثال:

    -         بیش از 70% افراد ترجیح می دهند در خصوص محصول یا سرویس موردنظر به صورت آنلاین (نسبت به حضور فیزیکی در فروشگاه ها) کسب اطلاعات کنند.

    -         56% از مدیران کسب و کارها اعتقاد دارند حضور در فضای دیجیتال باعث افزایش سودآوری آنها شده است.

    -         90% مشتریان از برندها انتظار دارند پرتالی (سایت) در فضای مجازی برای کسب اطلاعات یا خدمات مشتریان وجود داشته باشد.

    -         60% کاربران اینستاگرام حداقل با یک محصول جدید در این شبکه اجتماعی آشنا شده و از آن خرید داشته اند.


    تمام این موارد نشان می دهد که فضای دیجیتال برای هر کسب و کاری فرصت ویژه ای را فراهم کرده است. در ادامه با بیان چند مثال این فرصت ها را بیشتر توضیح می دهیم:

    -         شرکت صنایع چوبی:

    این شرکت با داشتن یک سایت و همچنین یک صفحه در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام میتواند ضمن فروش جزیی محصولات خود، اقدام به جذب نمایندگی برای فروش های کلی نماید. همچنین نشان دادن نمونه های زیبا یا جذاب از محصولات چوبی و تاثیرات آنها دکوراسیون داخلی میتواند یک روش برندینگ مناسب در شبکه اجتماعی باشد تا مخاطبان مربوط به خود را جذب کند. تبلیغات دیجیتال (مانند تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا تبلیغات وب) نیز برای افزایش خرده فروشی و همچنین گسترش بازار مناسب است.

    -         موسسه آموزش زبان:

    یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتری موسسات آموزشی از طریق وبسایت و شبکه های اجتماعی هست. ثبت نام آنلاین در سایت، محتوای آموزشی رایگان در سایت و شبکه های اجتماعی میتواند بهترین محتوا برای این کسب و کارها باشد. همچنین تبلیغات در وبسایت ها و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در جذب مخاطب برای سایت به شدت موثر است.

    -         دفتر فنی مهندسی:

    خدمات یک شرکت فنی مهندسی قطعا به صورت دیجیتال قابل ارائه نیست اما جذب مشتری و ایجاد برند معتبر در فضای مجازی کاملا امکان پذیر است. ایجاد سایت با هدف تولید محتوا، معرفی پروژه های قبلی، ایجاد حس خوب برای مخاطبان و در نهایت ایجاد یک فرم برای تماس مشتریان بالقوه با کسب و کار یک فرآیند ساده اما ضروری برای هر دفتر مهندسی به حساب می آید. همچنین در شبکه های اجتماعی (از لینکداین گرفته تا تلگرام) میتوان با زبان غیررسمی و راحت تر با مخاطبان صحبت کرد و نمونه های موفق و ایده های مهندسی جذاب را به نمایش گذاست.

    -         طلا و جواهرات:

    حضور در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام و تلگرام باعث جذب مشتریان بالقوه زیادی برای این گروه از کسب و کارها می شود. به دلیل ماهیت تصویری محصولات، امکان فروش آنلاین حتی از طریق شبکه های مجازی وجود دارد. ارائه محتوای مناسب و تبلیغات با توجه به مخاطبان هدف اهمیت بالایی دارد.

    مثال های بسیار دیگری نیز وجود دارد که هر کدام می توانند به شیوه ای خاص از فضای مجازی استفاده کنند. به صورت کلی داشتن یک سایت و حضور در حداقل یک شبکه اجتماعی برای فعالیت در فضای دیجیتال ضروری است.

    به صورت کلی نیز با سه مرحله ساده میتوان برای افزایش فروش و سودآوری را در طریق فضای مجازی برنامه ریزی کرد:

    مرحله اول تبلیغات دیجیتال است. در این بخش با ارائه تبلیغ جذاب و همچنین تبلیغ در رسانه های مرتبط می توان برای سایت یا شبکه اجتماعی مخاطب جذب کرد

    مرحله دوم تبدیل این مخاطبان به سرنخ های فروش است. این کار با کمک طراحی سایت مناسب، ارائه ارزش و محتوای مناسب برای مخاطبان انجام می شود.

    در مرحله آخر تبدیل سرنخ به مشتری راضی است. در واقع باید با پیگیری مداوم از سرنخ های فروش و درک نیاز آنها محصول یا خدمت مناسب برای هر کدام ارائه شده و به فروش ختم شود. البته این مرحله میتواند در فضایی غیر از حالت دیجیتال (مانند تماس تلفنی یا جلسه حضوری) انجام شود. اما مخاطبان معمولا از طریق فضای مجازی جذب می شوند.

  • 24
    فروردین

    کارزار با هدفی جدید به کمک کسب و کارها می آید

    دنیای دیجیتال فرصت ها و تهدیدهای زیادی را برای کسب و کارهای امروزی ایجاد کرده است. بسیاری از آنها با درک درست از این فضا و شناخت مشتریان توانستد سهم بازار خود را گسترش داده و سودآوری بیشتری کسب کنند. برخی دیگر نیز با استراتژی های اشتباه یا حتی عدم ورود به این حوزه مشتریان خود را به رقبا تقدیم کردند.

    موفقیت-در-بازاریابی-دیجیتال-کارزار

    بر اساس تحقیقات مجله فوربز 84% شرکت ها در استراتژی خود برای ورود به حوزه دیجیتال  و فعالیت در آن شکست خورده اند.(منبع) در واقع 84% از مدیران کسب و کارها گفته اند که آنها در استفاده از فضای دیجیتال برای فروش، بازاریابی، ارائه خدمت یا معرفی کسب و کار خود ناموفق بوده اند و سودآوری لازم برای آنها ایجاد نشده است. در یک بررسی دیگر تنها 18% از کسب وکارها، استفاده از بازاریابی دیجیتال را کاملا موثر دانسته اند. اگر این آمار را در شرایط نامناسب اقتصادی کنونی کشورمان قرار دهیم به نظر می رسد بی‌گدار به آب زدن و ورود به فضای مجازی و دیجیتال بدون درک درست از آن، ریسک بسیار بزرگی را به همراه دارد. در این شرایط لازم است تا از افراد معتمد و متخصص این حوزه برای تدوین استراتژی و اجرای کارها کمک گرفت تا ریسک فعالیت در فضای مجازی به حداقل برسد و کسب و کارها بتوانند از این فرصت بی نظیر برای افزایش سودآوری و فروش خود استفاده کنند.

    کارزار، همراه شما در مسیر رشد کسب و کارتان

    موفقیت-در-بازاریابی-دیجیتال-کارزار

    مجموعه کارزار با درک نیاز کسب و کارها و با داشتن تجربه ی غنی در حوزه مشاوره دیجیتال به شرکت هایی مانند دیجی کالا، شاتل و فیدیبو و ده ها شرکت موفق دیگر به تازگی امکانی را فراهم کرده است تا مدیران کسب و کارها بتوانند ضمن بالا بردن دانش خود در خصوص فضای دیجیتال و چگونگی موفقیت و افزایش سودآوری در آن، از مشاورین این مجموعه در حوزه فعالیت دیجیتال استفاده کنند. در واقع مشاورین با تجربه ی کارزار ضمن درک ماهیت کسب و کار شما و نیاز مشتریانتان، شما را در مسیر تدوین استراتژی و چگونگی اجرای آن راهنمایی خواهند کرد تا بتوانید در مدت کوتاهی نتایج متحیرکننده رشد و توسعه کسب و کار خود را ببینید. در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص شرایط مشاوره در فرم زیر اطلاعات و خواسته های خود را ارسال فرمایید

  • محتوای با کیفیت تولید کنید، خبرنامه هایتان بیشتر خوانده می شوند (شش راه تولید سریع محتوا)

    1- محتوای استراتژیک

    برای تولید محتوای با کیفیت و سریع باید طرح و نقشه قبلی داشت. فقط 44 درصد از بازاریابان برای تولید محتوای خود برنامه ریزی دارند. درباره این موضوع فکر کنید، اگر شما به طور دقیق نمی دانید که برای بار اول چه کسی محتوا را بنویسد و یا اینکه چگونه بنویسد، و با همین بی اطلاعی و سردرگمی اقدام به تولید محتوا کنید عملا وقت خود را صرف محتوایی کرده اید که خواننده را جذب خود نخواهد کرد. بهتر است به جای این که توده ای از موضوعات مختلف در ذهن خود بپرورانید، یک یادداشت از راهکارهای مختلفی که می توان با آنها تولید محتوای مفید داشته باشید، تهیه کنید مثلا

    - لوگویی که می خواهم در محتوای جدیدم از آن استفاده کنم

    - نوع محتوایی که مشتریان من بیشتر با آن ارتباط برقرار می کنند

    - پیدا کردن یک راه مناسب و مقرون به صرفه برای ارائه محتوا به مشتری مثل وبلاگ، یا نرم افزار ایمیل مارکتینگ

    2- جمع کردن ایده های جدید برای موضوع محتوای هر ماه

    یکی از چالش های بازاریابان ایده گرفتن برای موضوع محتواهای ماه آینده و یا هفته آینده است. بهتر است اول هر ماه از کارمندان خود بخواهید با توجه به نیازها، چالش ها و مشکلاتی که مشتریان در ماه گذشته داشته اند ایده های جدید برای تولید محتوای ماه آینده بدهند. کارمندانی که بیشتر از همه با مشتری در ارتباط هستند بیشترین ایده ها را می توانند خلق کنند مانند کارمندان بخش پشتیبانی و یا فروش. اگر موضوعات داغ و یا breaking news در کسب و کار شما رخ داد همیشه آنها را در اولویت موضوعات و ایده های دیگر قرار دهید.

    3- خلاقیت در ایجاد عنوان

    با توجه به کسب و کارتان شما باید برای محتوای متفاوت عناوین متفاوتی ایجاد کنید، برای هر بخش از بازاریابی خود عناوین خاصی در نظر بگیرید. عنوان و موضوع امروزه نقش فوق العاده ای در بازاریابی اینترنتی ایجاد می کند زیرا اولین بخش از محتوای شماست که چشم خواننده به آن می افتد. در واقع دلیل آنکه بیشتر بازاریابان نتیجه مطلوبی را از کانتنت مارکتینگ خود به دست نمی آورند این است که بسیاری از مشتریانشان با عناوینی که به دستشان می رسد و یا موضوعاتی که در ایمیل های تبلیغاتی می خوانند، ارتباط برقرار نمی کنند. پس بهتر است به جای پرداختن به تولید محتوای زیاد به هدفمان از تولید محتوا فکر کنیم.

    بسیاری از بازاریابان قبل از تولید یک محتوا حدودا 25 نوع عنوان مختلف را برای آن انتخاب می کنند و از بین آنها موثرترین را با مشورت دیگران انتخاب می کنند. گاهی اوقات به نظر می رسد که نیازی نیست این قدر زمان صرف انتخاب عنوان مناسب کنیم ولی به شما اطمینان می دهم که هم در بالا رفتن نرخ باز شدن ایمیل های تبلیغاتی و همچنین پائین آمدن نرخ اسپم بسیار تاثیرگذار است. 

    4- تولید محتوای منحصر به فرد و یونیک

    انتخاب محتوا یکی از حساس ترین فیلدهای بازاریابی محتوا محسوب می شود که بسیاری از افراد معتقد هستند جز سخت ترین بخش های آن می باشد. تحقیقات نشان داده بسیاری از بازاریابانی که محتوای با کیفیت تولید می کنند غالبا بر روی تولید محتواهای یونیک تا یک سال آینده برنامه ریزی می کنند. تولید محتوای یونیک نیاز به صرف وقت و ابتکار و هزینه خیلی زیادی ندارد. در این جا چند تکنیک ساده برای تولید محتوای منحصر به فرد در کمترین زمان توضیح داده شده :

    - انجام مصاحبه با افراد متخصص : بهتر است با یک سوال یا چند سوال شروع کنید و آنها را به افرادی که متخصص تر هستند ارسال کنید. جواب هایی که آنها برای شما ارسال می کنند یک محتوای یونیک را تشکیل می دهند.

    - جمع آوری محتواهای تولید شده توسط کاربران : از کاربران خود بخواهید برایتان محتوا جمع کنند. اگر کاربران فعالی دارید مثلا از آنها بخواهید در زمینه خاصی تصاویر مختلفی پیدا کنند و برایتان ارسال کنند و به بهترین تصویر جایزه بدهید یا از آنها بخواهید راجع به فلان موضوع یک جمله کوتاه بنویسند و به بهترین آنها آفر ویژه ای ارائه دهید.

    - یک پست از پشت صحنه کسب و کارتان : بسیاری از ما دائما در فکر تولید محتوا و عنوان جدید هستیم و فراموش می کنیم که مشتریان ما قبل از هر چیز بیشترکنجکاو هستند که بدانند در کسب و کار ما چه می گذرد. یک دوربین بردارید و از یک روز کاری و آنچه در شرکت می گذرد فیلمی تهیه کنید آن را تبدیل به یک داکیومنت کرده و همراه با چند تصویر به عنوان پست جدید منتشر کنید.

    5- محتوای خود را برای شبکه های اجتماعی بهینه کنید

    به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی موضوع بسیار مهمی است. نیمی از افرادی که در شبکه های اجتماعی عضو هستند به دنبال یافتن برندهای جدید می باشند بنابراین فرصت خوبی است که شما محتوای با کیفیت خود را جهت تبلیغات و معرفی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی خود بهتر است به نکات زیر دقت کنید :

    - توجه کنید که دکمه رجوع به شبکه اجتماعیتان در تمامی محتواهایتان به وضوح دیده شود

    - از CTA ها برای تشویق خوانندگان به ویزیت سایتتان استفاده کنید به طور مثال جملات ساده ای مثل " لطفا نظرات خود را در صفحه فیس بوک با ما به اشتراک بگذارید" را استفاده کنید

    - برای یک محتوا مشابه در هر شبکه اجتماعی عنوان متفاوتی در نظر بگیرید در واقع یک محتوا را با یک عنوان ثابت در تمام شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید.

    6- به قابلیت های شخصی خود توجه کنید :

    I’m a morning person شاید این جمله و یا مشابه آن را زیاد شنیده باشید. هر شخصی خود به تنهایی می داند که بدن و مغز او در چه زمان هایی کارایی بیشتری دارد. بعضی افراد صبح ها در یادگیری مستعدتر هستند بعضی دیگر شب ها. خود را آزمایش کنید. در زمان های مختلفی به تولید محتوا و یا پیدا کردن ایده برای محتوا و عناوین بعدی بپردازید نتایج حاصله را بررسی کنید ببینید در کدام زمان و در چه حالتی و یا حتی چه مکانی محتوای با کیفیت تری تولید کرده اید. به طور مثال بعضی ها با گوش دادن به موسیقی مقالات را با سرعت و کیفیت بیشتری تولید می کنند. از آنجایی که تولید محتوای باکیفیت در زمان خستگی و یا استرس تقریبا بی فایده است، یک راهکار برای پیدا کردن شرایط مناسب این است که طی چند هفته آینده بر روی خود دقت بیشتری داشته باشید، زمانی در روز را که احساس متفاوتی دارید و تمرکز و انرژی شما در آن زمان بیشتر است را شناسایی کنید و این زمان ها را با ذکر نوع احساس و علت داشتن آن احساس روی کاغذ یادداشت کنید.. ممکن است کمی زمان بر باشد اما شما به زودی زمان مناسب خود را برای تولید محتوای باکیفیت کشف خواهید کرد.

    در آن زمان و مود خاص سرعت تولید محتوای شما دو برابر بیشتر از زمان های دیگر خواهد شد

     

  • آیا ایمیل های شما هم اسپم می شود ؟ روشی برای ارسال ایمیل به inbox مشتری

    هدف از این مقاله توضیح اصول اولیه ای است که باعث می شود email provider ها مثل جی میل یا یاهو، ایمیل های شما را که با نرم افزار های ارسال ایمیل گروهی فرستاده می شوند را در فولدر inbox و spam قرار دهد و یا کلا reject کند.

    سه معیار اصلی برای تصمیم گیری در مورد اینکه یک ایمیل وارد inbox شود یا spam وجود دارد :

    1-    رتبه mail server  (میل سرور) : هر سرویس دهنده ایمیل بر اساس ایمیلی که می آید به میل سرور ارسال کننده آن ایمیل، رتبه می دهد.

    2-    رتبه دامنه (domain): سرویس دهندگان به دامنه هایی که از آن ایمیل آمده رتبه می دهند، بر اساس کیفیت ایمیل

    3-    محتوای ایمیل :

    -         اگر محتوای شما تنها یک تصویر است و متنی در ایمیل وجود ندارد احتمال اسپم شدن ایمیل زیاد می شود.

    -         کلمات انگلیسی مثل spam، paypal و apple احتمال اسپم شدن ایمیل را افزایش می دهند

    -         ممکن است از لینک ها و یا آدرس هایی استفاده کنید که Domainkeys/SPF آن لینک ها در لیست سیاه سرویس دهنده باشد.

    زمانی که یک سرویس دهنده ایمیلی را دریافت می کند تمام معیارهای بالا را در مورد آن ایمیل بررسی می کند و یک نمره یا score به آن ایمیل می دهد. بر اساس آن score ایمیل را در inbox و یا spam قرار می دهد.

    بعد از ارسال هر کمپین تبلیغاتی مجدد ایمیل ها رتبه بندی می شوند ایمیل هایی که نرخ باز شدن و کلیکشان بالا باشد و کاربران بیشتری درگیر آن ها باشند مسلما باید در inbox مشتری قرار گیرند اگر میزان spam complaints  و یا bounce rate یک ایمیل بالا باشد رتبه آن نیز پائین می آید و احتمال اسپم شدن ایمیل های بعدی آن بالا می رود.

    حتما برای شما پیش آمده که مشتری و یا آشنایی با شما تماس می گیرد و می گوید ایمیل شما را در فولدر اسپم خود دریافت کرده است و یا اصلا ایمیلتان را دریافت نکرده است، در این مواقع چه باید کرد ؟

    1-     ابتدا اگر ایمیل شما به مشتری نرسیده بگوئید فولدر اسپمشان را چک کنند.

    2-    اگر در فولدر اسپم بود ، sender email خود را بررسی کنید. بهتر است دامنه ایمیل ارسال کننده دامنه شرکتی و خصوصی باشد تا دامنه های عمومی مثل جی میل و یاهو و غیره.

    3-    بعد از اینکه sender email  و sender name را مطابق با دامنه شرکت و نام شرکت عوض کردید، ایمیل را ابتدا برای خود به عنوان تست ارسال کنید

    4-    اگر بازهم در اسپم دریافت کردید محتوای ایمیل خود را بهبود ببخشید و آن را مجددا به عنوان تست برای خود ارسال کنید.

    5-    موردی که حتما باید بررسی شود، authenticate دامنه می باشد. شما باید فرایند معتبر بودن دامنه خود را انجام دهید. به عنوان مثال در نرم افزار میلرلایت در منوی setting در کنار گزینه support می توانید گزینه authentication  را انتخاب کرده و  تغییرات مربوط به DNS خود را انجام دهید.

     

  • 6 گام تا رسیدن به انتخاب رنگ مناسب در خبرنامه های میلرلایت

    1-یک پالت رنگ انتخاب کنید :

     

    شما می توانید از تم های پیش فرضی که در email builder میلرلایت وجود دارد استفاده کنید و یا خودتان به دلخواه تم خبرنامه خود را بسازید.رنگ آمیزی و انتخاب رنگ هایی که با هم هماهنگی دارند تاثیر بسیار زیادی بر نرخ کلیک و باز شدن ایمیل های شما برای دفعات بعدی ارسال دارد.برای پیدا کردن یک پالت رنگ مناسب ابزار زیادی در اینترنت وجود دارد به عنوان مثال شما می توانید به سایت Adobe Kuler  مراجعه کنید.با مراجعه به این سایت و چرخاندن دایره رنگ می توانید انواع مختلف رنگ هایی که با یکدیگر هارمونی دارند را انتخاب کنید. خبرنامه هایی که معمولا خیلی خوب به نظر می آیند در این سایت از حالت Analogous  (رنگ های مشابه) و Monochrome (تک رنگ) استفاده کرده اند. سری به این سایت بزنید تمام این ویژگی های جذاب را مشاهده خواهید کرد.اما یک راه ساده برای انتخاب رنگ مناسب از بین میلیون ها پالت رنگ این سایت است :  Colourlovers

    دراین سایت شما می توانید با استفاده از رنگ، زمان ارسال و هر کلمه ای که به ذهنتان می رسد جستجو کرده و پالت رنگ مناسب با کلمه مورد جستجوی خود را بیابید. 

    2- از هر رنگی به مقدار مناسب انتخاب کنید :

     

    در خبرنامه سه بخش اصلی برای رنگ آمیزی داریم، رنگ پس زمینه یا background (که بیشتر فضای خبرنامه را به خود اختصاص می دهد)، رنگ پیش زمینه یا foreground (که بیشتر مختص بلوک محتوا و متن می شود) و رنگ برجسته یا highlight area (که منظور رنگ دکمه ها و ستون های درون خبرنامه می باشد).استفاده از تعداد رنگ زیاد و مختلف خبرنامه را سنگین و شلوغ می کند در خبرنامه هایی که بیشتر شامل رنگ سفید هستند استفاده از 3 الی 4 رنگ دیگر کافی می باشد.اگر شما از چرخ رنگی که در سایت Adobe Kuler   وجود دارد استفاده کنید برای حالت های مختلف تعداد رنگ هایی که به شما می دهد متفاوت است :

    تک رنگ یا Monochrome : بیشتر از 5 رنگ

    رنگ های مشابه یا Analogue : 2 الی 3 رنگ

    رنگ های مکمل یا Complementary : 1 الی 2 رنگ

    مثلث رنگ یا Triad : 3 رنگ

    3- برای پس زمینه و پیش زمینه رنگ انتخاب کنید :

     

    رنگ پس زمینه در واقع رنگی است که خبرنامه شما را به خواننده عرضه می کند (pop out) پس آن را با دقت انتخاب کنید. زمانی که رنگ پس زمینه را انتخاب می کنید باید این اطمینان را داشته باشید که با رنگ پیش زمینه contrast یا تضاد دارد. تیره ترین و یا روشن ترین رنگ را از پالت خود برای پس زمینه انتخاب کنید. به طور مثال اگر رنگ تیره را برای پس زمینه خود انتخاب کرده اید، عناصر دیگر مثل هدر و یا فوتر خبرنامه شما باید روشن تر از پس زمینه باشند اما با پس زمینه هارمونی نیز داشته باشند این کار باعث برقراری contrast بین پس زمینه و پیش زمینه خواهد شد.اگر پس زمینه شما رنگی است مثلا قرمز، برای پیش زمینه از رنگهای نزدیک به قرمز مثلا قرمز تیره استفاده کنید.

    در بیشتر مواقع انتخاب رنگ روشن برای پس زمینه بهترین انتخاب است. زیرا این رنگ با اکثر رنگ ها هارمونی دارند. زمانی که پس زمینه را تیره انتخاب می کنید اگر به اندازه کافی رنگ روشن به کار نبرید خبرنامه شما تیره و سنگین به نظر می آید. برای اینکه همیشه کارتان راحت باشد و خبرنامه خوب دیده شود بهتر است در مواقعی که مطمئن نیستید پس زمینه خود را روشن نگاه دارید.

    4-قسمت های مهم خبرنامه را پیدا کرده و آنها را با رنگ ها برجسته کنید:

    زمانی که می خواهید بخش های مهم خبرنامه خود را قرار دهید از رنگ های متضاد پرجنب و جوش استفاده کنید. مثلا برای دکمه ها و یا call to action های خود از رنگ های تند استفاده کنید به هیچ وجه از رنگ های تیره خاکستری و مشکی و کسل کننده استفاده نکنید.

    5-تعادل را در رنگ ها حفظ کنید :

    تناسب بین رنگ ها برای خبرنامه جزء حیاتی ترین نکات رنگ آمیزی می باشد. اجزایی که از لحاظ محتوایی هم ارزش هستند و یا از لحاظ جایگاه و اندازه با هم متناسب هستند باید رنگ های یکسانی داشته باشند مانند هدر و فوتر خبرنامه ها. یا اگر برای دکمه ای رنگ قرمز را در نظر گرفته اید برای بقیه دکمه های موجود در خبرنامه نیز باید همان رنگ را در نظر بگیرید. حتی در مورد انتخاب تصاویر خبرنامه این دقت را داشته باشید که رنگ آمیزی تصاویر با رنگ های به کار برده شده در خبرنامه تان هماهنگی داشته باشند.

     

    6- رنگ متن خبرنامه را تعیین کنید :

    رنگ آمیزی متن اصلی نیز از مهم ترین قسمت های طراحی خبرنامه می باشد. Contrast یا تضاد بین رنگ متن و پس زمینه ای که متن در آن قرار گرفته است باید کاملا محسوس باشد. ساده ترین راه استفاده از رنگ سفید، خاکستری تیره و یا سیاه برای متن ها می باشد. البته بستگی به رنگ پس زمینه متن دارد.

    • اگر رنگ پس زمینه تیره و یا رنگی می باشد از رنگ های سفید و یا خاکستری برای متن استفاده کنید
    • اگر پس زمینه روشن  و سفید است از متن با رنگ مشکی یا خاکستری تیره استفاده کنید.
    • اگر تمایل داشتید از چندین رنگ در متن استفاده کنید توجه کنید که تمام این رنگ در پس زمینه سفید به خوبی دیده می شوند و از یکی از همان رنگ ها برای نقاط برجسته مثل دکمه ها نیز استفاده کنید.

     

  • چرا نرخ باز شدن ایمیل ها پائین است؟ و نرخ اسپم بالا

    گوگل برای پیشگری از اشتباهات رایج در ایمیل های تبلیغاتی بیان کرده است که

    بهتر است ایمیل ها دارای اسم کوچک باشند

    بهتر است از اصطلاحات تخصصی کسب و کارتان استفاده نکنید

    بهتر است برای بار اول به مشتری خود خوش آمد بگوئید و از او تشکر کنید

    بهتر است ایمیل ها را به نام اشخاص گیرنده شخصی سازی کنید

    بهتر است در هر بار ارسال موضوعی جدیدی داشته باشید

    بهتر است متن ایمیل را چک کنید و غلط های املایی را برطرف کنید

    بهتر است از آیکون ها و شکلک ها استفاده نکنید

    و غیره

    اما تمام این ها پیشنهادات مشترک برای تمام بازاریابان ایمیل است. اگر شما به صورت حرفه ای به این نوع از تبلیغات روی آورده اید، اشتباهات نه چندان واضحی هستند که می توانند روی باز شدن و یا نشدن ایمیل های شما تاثیر بگذارد.

    1- خط موضوع خود را اشتباه و بی اهمیت انتخاب کرده اید :

    این یک راز نیست همه شما مطلع هستید که خط موضوع در باز شدن ایمیل های شما بسیار تاثیرگذار است. زمانی که می خواهید موضوعی برای ایمیل خود بنویسید به اهداف خود از ارسال آن ایمیل فکر کنید. اهداف شما از ارسال هر ایمیل باید منجر به دریافت پاسخی و یا فیدبکی از مشتری شود. نباید متمرکر بر روی فروش یک محصول خاص باشد.

    2- ایمیل های خود را در ساعت نامناسبی ارسال می کنید :

    بسیاری از ایمیل های تبلیغاتی و تجاری در ساعات اداری ارسال می شوند. اما آماری که از 2014 Email Open Rates Report بدست آمده کمی غافل گیرکننده است.

    خط خاکستری رنگ نشان دهنده تعداد ایمیل های ارسالی در روزهای مختلف هفته است. با توجه به این نمودار بیشترین تعداد ارسال ایمیل در روز دوشنبه - اولین روز کاری در کشورهای دیگر – است که رقمی بالای یک میلیون ایمیل می باشد. کمترین تعداد ارسال ایمیل هم در روزهای شنبه و یکشنبه – پایان هفته در کشورهای دیگر – می باشد که کمتر از 200000 ایمیل می باشد.

    البته این به این معنا نیست که شما حتما باید ایمیل های خود را در دو روز اول هفته ارسال کنید. با توجه به خط سیاه رنگ در آمار باز شدن ایمیل ها به آرامی بالا می رود اما در آخر هفته این آمار به اوج خود می رسد.

    3- آدرس فرستنده شما (sender email) یک آدرس عمومی است:

    بهتر است نام شما درون ایمیلی که برای مشتری ارسال می کنید باشد. از ایمیل های شخصی برای ارسال ایمیل تبلیغاتی شرکت خود استفاده نکنید. تا جایی که امکان دارد از ایمیل هایی با سرویس ایمیل مربوط به شرکت خود استفاده کنید(info@mailerlite.ir) و کمتر به سراغ gmail و یا yahoo برید. وجود نام شما در ایمیل ارسال کننده تاثیر زیادی بر روی باز شدن ایمیل های شما می گذارد (hamid from karzar)

    با توجه به نمودار بالا ایمیل هایی که همراه با نام ارسال کننده هستند، نرخ کلیکشان 0.96 درصد می باشد و ایمیل هایی که فقط شامل آدرس ایمیل هستند0.73 درصد کلیک خورده اند.

  • چالش امسال تبلیغات اینترنتی: تولید محتوا

    اگر به تازگی کار بازاریابی محتوای خود را شروع کرده اید، اگر تا کنون شیوه های گذشته را برای تولید محتوا های خود به کار برده اید، وقت آن است که در سال جدید تغییراتی در شیوه خود ایجاد کنید. چرا امسال؟ چون طبق گفته های Content Marketing Institute، هفتاد درصد از بازاریابان محتوا، در سال جدید نسبت به سال قبل تولید محتوای خود را چند برابر خواهند کرد.   

    اولین قدم برای رقابت، داشتن یک طرح هوشمندانه برای تولید محتوا می باشد

    اهداف

    هدف شما از تولید محتوا چیست ؟  چرا می خواهید برای تولید محتواهای خود برنامه ریزی داشته باشید؟ پیش از هر اقدامی ابتدا اهداف خود را تعیین کنید، استراتژی خود را در سال جدید معلوم کنید. اگر مدت هاست که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنید، تلاش های خود در سال قبل را بررسی کنید و نتایح بدست آمده از محتوا های تولید شده را مرور کنید .

    مخاطبان

    مخاطبان خود را بشناسید. رفتار مخاطبان خود را بررسی کنید. نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ ابزار خوبی برای دنبال کردن رفتار مشتریان و حتی پیش بینی آن ها می باشد. با این کار شما می توانید محتوایی با کیفیت و نزدیک به سلیقه و خواسته مشتریان خود تولید کنید.

    این نکته برای افرادی که به تازگی شروع به کار کرده اند بسیار کلیدی است : your target audience

    نوع محتوا

    اکثر فراد با پست های وبلاگ شروع می کنند و بعد به دنبال ارائه شیوه های نوین برای نمایش محتوای خود هستند. وبلاگ ها بعد از مدتی شاید کمی خسته کننده و تکراری شوند پس بهتر است هر چند وقت یک بار کمی تنوع در شیوه انتشار مطالب خود داشته باشید. اگر در سال گذشته پست های وبلاگ خود را به صورت هفتگی منتشر می کردید برای امسال یک ebook از آن پست ها درست کنید و به این شیوه آن ها را منتشر کنید. هم چشم اندازی از فعالیت گذشته خود ایجاد خواهید کرد و هم می توانید با کمی تنوع تعداد سرنخ های خود را بالا ببرید.

    مدیریت محتوا

    پلتفورمی برای مدیریت مطالب خود داشته باشید. ویرایش محتوا، انتشار محتوا، آنالیز محتوا و ... این امکانات را نیز نرم افزار های ایمیل مارکتینگ در اختیارتان قرار خواهند داد. شما با این ابزار به سادگی می توانید برای محتوای بعدی خود طرح نو پیاده کنید.

    ایده های نو

    ایده های نوین تولید محتوا را جمع آوری کنید. برای این کار از کارمندان خود کمک بگیرید. از آن ها بخواهید ایده های خود را بیان کنند در زمینه موضوع محتوا، نحوه انتشار، نحوه نگارش و حتی طراحی ایمیل ایده جمع کنید. ایده های ممتاز را دو گروه کنید محتوای خود را بر اساس آن ها تولید کنید. به دسته ای از  مشتریانتان محتوای مبتنی بر ایده های گروه اول و به دسته ای دیگر محتوای مبتنی بر ایده های گروه دوم را ارسال کنید. نتایج را با هم مقایسه کنید. شگفت آورند.

     

     

  • سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنید

    بهترین بازاریابان همیشه به دنبال راهی برای تبدیل بیشتر سرنخ ها به مشتری هستند. دائما در حال استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مانند بنرهای متحرک در سایت و ایمیل های تبلیغاتی، snapchat ها و یا پیاده سازی انواع مختلف landing page ها می باشند. این ابزار تازه اگرچه هوشمندانه هستند اما همیشه موجب حرکت رو به جلو نمی شوند. گاهی اوقات کنار گذاشتن روال گذشته و به کار گیری روش های جدید نتیجه مطلوبی را به همراه ندارد. بنابراین قبل از هر اقدامی بهتر است از چیزهایی که هر روز در اطراف خود می بینید استفاده کنید و بازاریابی خود را بهینه کنید. رفتار کاربران. در مورد کاربران و مشتریانی که از شما خرید کرده اند مطالعه کنید ببینید چه چیز هایی آن ها را هیجان زده می کند، با دیدن چه مطالبی در جا اقدام به عضویت کرده اند و یا از شما کالایی خریداری کرده اند.

    راز فروش بیشتر این است که بدانید خریداران چه می خواستند و حال سرنخ ها جه می خواهند به همین سادگی.

    با حداقل هزینه کاربران را تشویق به خرید کنید 

    در شروع کار به مشتریان خود یادآوری کنید استفاده از کالا یا خدمات برای آنها رایگان است. مثلا یک ماه اول استفاده.

    خریداران سه دسته اند انواع خریداران را بشناسید

    خریداران را می توان به 3 دسته بزرگ تقسیم کرد دسته اول کسانی هستند که بسیار دست و دلبازند (spendthrifts) اصطلاحا ولخرجند، دسته دوم کسانی هستند که به سختی خرید می کنند (tightwands) و دسته سوم خریداران متوسط (average spenders)  هستند که بین این دو گروه اند. فروش به دسته دوم مشکل تراست برای فروش به این دسته دقت داشته باشید که محصولات از لحاظ بسته بندی باکیفیت ترین حالت خود را داشته باشند در واقع بسته بندی و ظاهر محصول به گونه ای باشد که آن ها را مشتاق به خرید کند، ارزش و قیمت محصول و یا خدمات را به طور مشخص درج کنید. اگر اشتراک های ماهیانه و سالیانه دارید برای همه حالت ها قیمت ها را درج کنید. بهتر است هزینه های کوچک مرتبط با محصول را نیز کاهش دهید مانند هزینه ارسال کالا.

    نقاط قوت خود را با پذیرفتن ضعف ها برجسته کنید ;)

    تحقیقات نشان داده است که مشتریان به شرکت هایی که نقاط ضعف خود را می پذیرند بیشتر اعتماد می کنند تا کسانی که همیشه منابع خارجی را برای مشکلات شرکتشان سرزنش می کنند. مشتریان با شرکت هایی که هر چند وقت یک بار به مشکلات و کم کاری های خود اعتراف می کنند بسیار خوب هستند و این نشان می دهد که این شرکت دائما دغدغه پیشرفت دارد.

    از ابزار هوشمندی مثل فوریت یا  اورژانس استفاده کنید
    فوریت و کمبود همیشه موجب فروش بالا شده است. اما تحقیقات نشان داده است کاربران استعداد خاصی در بلوکه کردن پیشنهادات اورژانسی دارند اگر اطلاعات درستی در مورد نحوه پیگیری به آن ها داده نشود. آزمایشی که در این مینه انجام شده نشان داد که آفرهای اورژانسی که با اطلاعات پیگیری مثل نحوه ثبت نام نحوه خرید زمان باقی مانده و غیره همراه بوده اند تا 25 % بیشتر مشتریان را جذب خرید کرده است.

    فقط به دنبال منافع مادی نباشید ارزش ها را بالا ببرید
    مشتریانی که رابطه قو با یک یا دو برند خاص دارند می کوند مهم ترین دلیلشان برای حفظ این ارتباط به اشتراک گذاشتن ارزش هاست. نمونه ساده مثال آن شرکت tom’s shoes  است شرکتی که به ازای فروش هر جفت کفش، یک جفت نیز به کسانی که نیازمند هستند اهداء می کند.

  • آیا سایت شما responsive است ؟

    این روزها تعداد زیادی از کاربران اینترنت، با استفاده از موبایل های خود به اینترنت می روند. اما اینکه تا چه حد از مشاهده سایت ها توسط بروزر های موبایل و یا تبلت های خود راضی هستند برای بازاریابان نکته کلیدی مهمی است.

    بر اساس گزارشات گوگل کاربرد اصلی کاربران اینترنت با تلفن همراه، جستجو در گوگل- 46%- و بعد از آن مشاهده وب سایت یک برند-33%- و در نهایت دانلود اپلیکیشن یک برند – 26% - می باشد.

    در نتیجه شرکت های که سایت های responsive دارند شانس آن ها برای بدست آوردن سرنخ و مشتری از طریق بروزر های موبایل و تبلت خیلی بیشتر از شرکت هایی است که سایت هایشان را responsive پیاده سازی نکرده اند.

    ولی یک سایت responsive دقیقا چیست و چگونه کار می کند؟

    اینفوگراف زیر که در سایت verve ارائه شده پاسخ این سوالات می باشد :

    RESPONSIVE

     

  • خبر مهم : Call to action برای صفحات شما در فیس بوک

    اخیرا فیس بوک یکی از ویژگی های جدید صفحات خود را اعلام کرده و گفته که این ویژگی می تواند ترافیک بیشتری را از صفحه فیس بوک شما برای سایتتان ایجاد کند : دکمه call to action  یا همان CTA

    این ویژگی هنوز برای عموم قابل دسترسی نیست و در عین حال فقط برای کاربران آمریکا قابل دسترسی می باد. اما به زودی در ابتدای سال میلادی جدید برای تمام کاربران فیس بوک در دنیا قابل استفاده خواهد بود.

    CTA فیس بوک چگونه کار می کند ؟

    صاحب پیج می تواند برای هر یک از هفت گروه پیش فرض تعریف شده دکمه CTA داشته باشد، گروه ها عبارتند از :

    Sign Up, Shop Now, Contact Us, Book Now, Use App, Watch Video, and Play Game

    شما می توانید این دکمه را به هر مقصدی که تمایل دارید مشتری به آنجا هدایت شود لینک دهید.

    CTA شما در جای مشخصی بالای صفحه و سمت چپ دکمه like فیس بوک دیده خواهد شد. وجود این دکمه می تواند cover photo  های شما مهم جلوه دهد. فقط به این نکته دقت داشته باشید که طراحی و رنگ آمیزی تصاویر شما ارزش CTA شما برای طرفداران فیس بوک که به دیدن این دکمه عادت کرده اند، پائین نیاورد. در انتشار اولیه دکمه CTA در نسخه های تلفن همراه قابل مشاهده نیست پس اگر طرح cover photo خود را با CTA ادغام کنید ممکن است برای خواننده کمی گیج کننده باشد.

    اگر می خواهید این ویژگی را در صفحه فیس بوک خود ببینید شما می توانید به این لینک مراجعه کنید و در آنجا عضو شوید آنها دسترسی بتا را برای گروه Sign Up به شما خواهند داد.  این باشگاه اعلام کرده بعد از 3 هفته استفاده از نسخه بتا به طور متوسط 2.5 برابر بیشتر از CTA های دیگر مشتری جذب کسب و کارها شده است.

Go To
Page Size