چالش امسال تبلیغات اینترنتی: تولید محتوا

اگر به تازگی کار بازاریابی محتوای خود را شروع کرده اید، اگر تا کنون شیوه های گذشته را برای تولید محتوا های خود به کار برده اید، وقت آن است که در سال جدید تغییراتی در شیوه خود ایجاد کنید. چرا امسال؟ چون طبق گفته های Content Marketing Institute، هفتاد درصد از بازاریابان محتوا، در سال جدید نسبت به سال قبل تولید محتوای خود را چند برابر خواهند کرد.   

اولین قدم برای رقابت، داشتن یک طرح هوشمندانه برای تولید محتوا می باشد

اهداف

هدف شما از تولید محتوا چیست ؟  چرا می خواهید برای تولید محتواهای خود برنامه ریزی داشته باشید؟ پیش از هر اقدامی ابتدا اهداف خود را تعیین کنید، استراتژی خود را در سال جدید معلوم کنید. اگر مدت هاست که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنید، تلاش های خود در سال قبل را بررسی کنید و نتایح بدست آمده از محتوا های تولید شده را مرور کنید .

مخاطبان

مخاطبان خود را بشناسید. رفتار مخاطبان خود را بررسی کنید. نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ ابزار خوبی برای دنبال کردن رفتار مشتریان و حتی پیش بینی آن ها می باشد. با این کار شما می توانید محتوایی با کیفیت و نزدیک به سلیقه و خواسته مشتریان خود تولید کنید.

این نکته برای افرادی که به تازگی شروع به کار کرده اند بسیار کلیدی است : your target audience

نوع محتوا

اکثر فراد با پست های وبلاگ شروع می کنند و بعد به دنبال ارائه شیوه های نوین برای نمایش محتوای خود هستند. وبلاگ ها بعد از مدتی شاید کمی خسته کننده و تکراری شوند پس بهتر است هر چند وقت یک بار کمی تنوع در شیوه انتشار مطالب خود داشته باشید. اگر در سال گذشته پست های وبلاگ خود را به صورت هفتگی منتشر می کردید برای امسال یک ebook از آن پست ها درست کنید و به این شیوه آن ها را منتشر کنید. هم چشم اندازی از فعالیت گذشته خود ایجاد خواهید کرد و هم می توانید با کمی تنوع تعداد سرنخ های خود را بالا ببرید.

مدیریت محتوا

پلتفورمی برای مدیریت مطالب خود داشته باشید. ویرایش محتوا، انتشار محتوا، آنالیز محتوا و ... این امکانات را نیز نرم افزار های ایمیل مارکتینگ در اختیارتان قرار خواهند داد. شما با این ابزار به سادگی می توانید برای محتوای بعدی خود طرح نو پیاده کنید.

ایده های نو

ایده های نوین تولید محتوا را جمع آوری کنید. برای این کار از کارمندان خود کمک بگیرید. از آن ها بخواهید ایده های خود را بیان کنند در زمینه موضوع محتوا، نحوه انتشار، نحوه نگارش و حتی طراحی ایمیل ایده جمع کنید. ایده های ممتاز را دو گروه کنید محتوای خود را بر اساس آن ها تولید کنید. به دسته ای از  مشتریانتان محتوای مبتنی بر ایده های گروه اول و به دسته ای دیگر محتوای مبتنی بر ایده های گروه دوم را ارسال کنید. نتایج را با هم مقایسه کنید. شگفت آورند.