85 درصد مشکلات کاربردپذیری وب سایت خود را با تست توسط 5 نفر حل کنید!
یکی از پارامترهای اصلی در داشتن یک وب سایت خوب، اصل کاربردپذیری وب سایت است،
کاربردپذیری یعنی: میزانی که یک محصول میتواند توسط کاربران خاصی برای رسیدن به هدفی معین، مورد استفاده قرار گرفته و در حین استفاده، ضمن داشتن اثربخشی و کارایی، رضایت کاربر را در زمینه مورد استفاده تأمین کند.
یک تحقیق نشان می دهد که شما می توانید از 85 درصد مشکلات مرتبط با کاربردپذیری وب سایت خود، با تست آن توسط 5 مخاطب مرتبط، مطلع شوید و با تست توسط 15 نفر تمامی مشکلات کاربردپذیری وب سایت خود را حل کنید!
بیشتر مشکلات کاربردپذیری وب سایت توسط اولین و دومین تست مخاطبان کشف می شود و مخاطبان بعدی مشکلات ریزتر را می توانند برای شما نمایان کنند.
با توجه به اینکه تحقیقات نشان می دهد که اگر وب سایت شما یک بیننده را نتواند در 15 ثانیه راهنمایی درست کند، شما آن بیننده را از دست خواهید داد، پس بهتر است در اولین فرصت تست کاربردپذیری را توسط چند تا از مشتریان خود روی وب سایت خود انجام دهید.