تبلیغات اینترنتی خود را بسنجید

یکی از پارامترهای مهم در تصمیم سازی های تبلیغات ROI (برگشت سرمایه) می باشد. قطعا هم ما تبلیغ می کنیم که برای مجموعه خود سود آوری داشته باشیم و بیشتر سراغ تبلیغاتی می رویم که سود آوری یا برگشت سرمایه آن بیشتر باشد.
یکی از ابزارهای اولیه برای سنجش تبلیغات اینترنتی google analytics می باشد با نصب این ابزار شما دقیقا می توانید متوجه شوید که بازدیدهای سایت شما از کدام منابع تبلیغاتی بوده است و هر بازدید کننده از هر منبع چه تعداد از صفحات سایت شما را مشاهده کرده است.

آما آیا فقط اطلاع از این آمار می تواند شما را در مسیر درست هدایت کرده و داده های مناسب را برای تصمیم سازی شما ایجاد نماید؟ مسلما نه، به عنوان مثال ممکن است شما در سایت A با مبلغ 1 میلیون تومان تبلیغ کرده باشید و در سایت B برای تبلیغات 3 میلیون هزینه کرده اید، از سایت A روزانه 20 نفر وب سایت شما را می بینند اما از سایت B روزانه 200 نفر خوب در نگاه اول شما تصمیم درستی گرفته اید 10 برابر بازدید در مقابل 3 برابر هزینه! اما اگر شما ابزارهای داشته باشید که به شما بگوید از 20 نفر که ازسایت A وارد سایت شما شده اند 5 نفر خرید کرده اند و از 200 نفر سایت B فقط 1 نفر، آنگاه می توانید تصمیم های دقیق تری برای برنامه آینده تبلیغات خود بگیرید.

در صورتیکه که سایت شما فروش آنلاین داشته باشد با دقت کاملی شما می توانید سنجش تبلیغات اینترنتی را انجام دهید، اما در حالت های دیگر نیز این امکان وجود دارد که شما بتوانید تا حدودی سنجش موثر روی تبلیغات خود داشته باشید، به عنوان مثال در خیلی از کسب و کارها تعداد زنگ های تلفن از منابع مختلف تبلیغاتی می تواند پارامتر اصلی سنجش باشد و یا تعداد اشخاصی که عضو خبرنامه می شوند.
Google Analytic ابزارهای را در اختیار شما قرار می دهد که به سادگی می توانید این آمارها را از سایت خود و رفتار کاربران استخراج کنید. به عنوان مثال با این ابزار شما می تواند بدانید که چند نفر از افرادی که از سایت A به سایت شما رجوع کرده روی دکمه تماس با ما کلیک کرده اند  و یا چه مدت روی صفحات شما توقف نموده اند.

شما با چه ابزاری تبلیغات آنلاین خود را می سنجید؟