8 راه بسیار ساده برای تشویق کاربران به خواندن محتوای شما

آیا همیشه محتوای خود را صادقانه می نویسید؟ آیا برای نوشتن هر پاراگراف دقت و هنر زیادی صرف می کنید؟ بعد از اینکه محتوا را منتشر می کنید چه اتفاقی می افتد ؟

آیا کامنت یا نظر خاصی برای آن محتوا دریافت می کنید ؟ comment، like، tweet و یا این قبیل تائید های اجتماعی را چطور؟ این که یک مختوا با دقت، ظرافت و تلاش تهیه شود ولی آن طور که شایسته باشد خوانده نشود می تواند باعث از بین رفتن انگیزه یک نویسنده برای تولید محتوا و کاهش کیفیت آن شود، یک نویسنده به سرعت دلسرد و نا امید خواهد شد و یا تصور می کند که شاید نیاز به صرف زمان بیشتری برای تولید محتوا دارد.

در واقع اینگونه نیست. رعایت برخی نکات ساده و در عین حال سادگی و کوتاهی محتوا رمز بیشتر دیده شدن محتوای شما می باشد.

1-     خط ها را بشکنید : 

این یکی از ساده ترین راه ها برای بیشتر خوانده شدن محتوا ها می باشد.حتی پیچیده ترین محتوا ها نیز می توانند خیلی مشتری پسند شوند تنها با اضافه کردن فضای سفید رنگ بیشتر بین متن ها و شکستن خط ها به پاراگراف های متعدد که هر پاراگراف نهایت 3 تا 4 جمله بیشتر نباشد.

همچنین سعی کنید پاراگرافی تنها با یک جمله بنویسید. (درست مانند همین پاراگراف)

2-     محتوای خود را با تیتر ها و زیر تیتر ها توصیف کنید : 

تیتر قوی در ابتدای متن به جذب خواننده کمک می کند.  همچنین استفاده از سرفصل ها یا زیر تیترهای کوچک به بخش بندی و قابل فهم بودن متن کمک می کنند. بهتر است این سرفصل ها را کوتاه اما جذاب و آموزنده انتخاب کنید. 

3-     از لیست های بولت یا گلوله ای استفاده کنید : 

  • در مقابل متن های لیست شده اکثر خوانندگان نمی توانند مقابله کنند
  • یک راه راحت برای اسکن و مطالعه متن می باشد
  • چون با قسمت های دیگر متن متفاوت هستند یک استراحت بصری برای خواننده به حساب می آید

4-     تصاویر را شرح دهید : 

تجربه ثابت کرده است همراه سازی یک تصویر جذاب با یک متن مرتبط قوی بسیار در جذب خواننده و توقف بیشتر او روی محتوای شما تاثیر می گذارد. این توضیحات یا (captions) بهتر است از 2 تا 3 جمله بیشتر نباشند.

5-     اضافه کردن لینک های مرتبط :

استفاده از لینکه های داخلی می تواند مشتری را با سایت شما مرتبط کند و بازدید از سایت داشته باشد. استفاده از لینک های خارجی به این معنا است که شما در مورد محتوای خود تحقیق کرده اید و می خواهید مطالبی مشابه آن با قلم دیگر کارشناسان نیز به خواننده ارائه دهید و این به محتوای شما اعتبار می دهد.

6-     استراتژیک عمل کنید :

شما می توانید به سادگی مطالبی که را که تمایل دارید بیشتر دیده شوند و یا مرتبط با سایتتان است را در معرض دید قرار دهید. آنها را bold یا highlight کنید. با این کار به یک مطلب و یا لینک خاص تاکید می کنید و خواننده مجاب می شود که آن را بخواند و یا بر روی آن کلیک کند.

فقط توجه داشته باشید هر مطلب بی اهمیتی را برجسته (bold یا highlight) نکنید. فقط نکات کلیدی را برجسته کنید.

7-     قدرت اعداد را کشف کنید :

آیا تصور شما نیز این است که لیست های عددی خسته کننده هستند؟ برعکس این لیست ها فوق العاده ترین اثرات را روی نگاه خواننده و به یاد ماندن متن ها در ذهن او خواهد گذاشت.

اگر این ایده را قبول ندارد نگاهی اجمالی به برخی از محبوب ترین مقاله ها بیندازید، این کار آموزش کوچکی برای شما خواهد بود تا بتوانید برخی روش های استفاده از اعداد را بیاموزید. 

8-     روش های خود را تست کنید :

زمانی که شما از زیرتیترها، لیست ها عددی، بولت و یا همان لیست گلوله ای و دیگر فرمت ها برای تاکید و نمایش نکات کلیدی محتوای خود استفاده می کنید، بهتر است در اخر مروری داشته باشید و ببینید که آیا این فرمت ها جان کلام و فهوای متن شما را به خواننده می رساند؟ آیا به اندازه کافی از تصاویر و فرمت های سرگرم کننده استفاده کرده اید؟ آیا این فرمت ها و تکنیک ها کمک می کند تا خواننده به مشتری و یا حتی سرنخ شما تبدیل شود؟

شما از چه تکنیک های دیگری برای جذاب شدن و بیشتر خوانده شدن محتوا های خود استفاه می کنید ؟ آیا تا کنون تکنیکی به کار برده اید؟ آیا اصلا به دیده شدن یا نشدن محتواهایی که تولید می کنید اهمیت داده اید؟