به نظر شما چرا ایمیل مارکتینگ بهترین ابزار بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک است ؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش شبکه های اجتماعی و گرایش کسب و کار ها به سمت social media، ایمیل مارکتینگ این ابزار به ظاهر قدیمی بازاریابی هنوز هم دوست اصلی کسب و کارهای کوچک به شمار می آید.

اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و به دنبال ایجاد کمپین های ایمیل مارکتینگ و تبلیغات ایمیلی هستید نکات زیر را در نظر بگیرید :

طبق مطالعات اخیری که در حوزه آنلاین مارکتینگ انجام داده شده، این نتیجه به دست آمده که ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار های نوپا و تازه راه اندای شده در حدود 7% جذب مشتری جدید می کند در حال که شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای تازه تاسیس حدود 1% باعث جذب مشتری می شوند.

این آمار به این معنا نیست که شما باید اکانت فیس بوک خود را غیرفعال کنید و یا دیگر عکسی در اینستاگرام قرار ندهید، بلکه ما می خواهیم عنوان کنیم که فقط این ها ابزار مارکتینگ آنلاین شما نمی باشند و تمام جوانب مارکتینگ را پوشش نمی دهند.

البته که مانند هر بازاریابی آنلاینی برای ایمیل مارکتینگ نیز نیاز به یک استراتژی دارید. صرفا ادغام چند عکس و متن با هم و ارسال آنها به تعدادی آدرس ایمیل به معنای برنامه ریزی و افزایش 7 درصدی لیست ایمیل شما نمی باشد.

اگر در ابتدای راه هستید و کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید، برخی از تاکتیک های زیر را برای افزایش لیست ایمیل خود به کار ببرید تا ایمیل های با کیفیت و خواندنی ارسال کنید:

1-    Call to actions

CTA های خود را در ازای عضویت در انتهای صفحات سایت و یا حتی شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. محتواهای بسیار مفید و با کیفیت خود را که نمی خواهید در همه جا ارائه دهید با یک CTA مناسب به ازای عضویت به کاربر ارائه دهید.

2-   محتوای مورد نیاز مشتری :

محتوایی به مشتری ارسال کنید که او لازم دارد. وقتی مشترکی عضو می شود در واقع این اجازه را به شما می دهدکه محتواهایی که او نیازش را با کلیک کردن هایش اعلام کرده برای او بفرستید. این تضمینی است که مشتری شما همیشه مشتری باقی بماند و همچنین شما همیشه می دانید برای کمپین های خود چه محتوایی لازم دارید.

3-   تقویم داشته باشید :

در تقویم خود تعیین کنید در تاریخ های منظم چه محتوایی را باید تهیه و ارسال کنید. پس از بررسی نیاز های مشتری حالا دیگر می دانید که حداقل برای پنج کمپین آینده خود چه محتوایی باید ارسال کنید. آنها در تقویم خود یادداشت کنید تا دیگر برای تهیه محتوا سردرگم نباشید.

4-   کوتاه و مختصر :

محتوای خود را به گونه ای ایجاد کنید که مطمئن شوید خواننده می تواند به سرعت آن را اسکن کند و اطلاعات مهم را برداشت کند. در حالت ایده آل همه برای خواندن مطالب جذاب به اندازه کافی حوصله دارند اما کسی اصولا حوصله خواندن متن های بزرگ و طولانی را ندارد، مخصوصا اگر موضوعش نیز بی ارتباط با او و نیازش باشد.

5-   حتما حتما مقررات اسپم را مطالعه کنید :

اسپم چیست؟ معنای آن چیست؟ به چه کاری می گویند اسپم؟ اسپم بالا با سرور ارسال کننده چه می کند؟ چرا اعتبار سرورهای ارسال کننده با اسپم پائین می آید؟ آیا برای این سوالات جوابی دارید؟ قبل از ارسال حتما اطمینان حاصل کنید که از قوانین اسپم تبعیت می کنید و ایمیل شما به اندازه کافی به inbox مشتری نزدیک است و اصولا به گونه ای عمل کرده اید که ایمیلتان کمتر توسط مشتریان اسپم می شود. بهترین راه برای پائین آمدن احتمال اسپم قرار دادن لینک لغو اشتراک می باشد. ما باید حتما در بالای خبرنامه خود اشاره ای به محل قرار داشتن لینک لغو اشترام خود داشته باشید تا مشتری که قصد اسپم دارد در همان ابتدای ورود به خبرنامه، جمله شما را مشاهده کند.