محتوا، برگ برنده شما در SEO

برای موفقیت شما در بهینه‌سازی موتور‌های جستجو، اولین نکته‌ای که یک برگ برنده محسوب می‌گردد، محتوا است. فراموش نکنید که محتوا برای شما حکم طلا را دارد. برای تولید محتوای مناسب باید به فاکتورهای زیر توجه کنید.

1.کیفیت محتوا: ما می‌توانیم با مطرح کردن یک سوال، تمرکز اصلی این قسمت را به شما نشان دهیم. به نظر شما آیا منطقی است که برای معرفی و تبلیغ یک محصول، بروشوری تهیه کنیم که محتوای آن در هر سایت و بروشور دیگری قابل مشاهده باشد؟ مسلما جواب شما خیر است. سعی ما باید بر این باشد که کاربران پس از ورود به سایت ما، روی مطلالعه محتوا وقت صرف کنند و این مهم، نیازمند فاکتوری به نام کیفیت است. ما باید ارزش واقعی محتوای خود را بسنجیم که آیا محتوای ما کاربردی، متفاوت و منحصر به فرد است یا خیر.

2.تحقیقات در حوزه محتوا و کلمات کلیدی: در سئو، پس از انتخاب محتوای با کیفیت باید برای یافتن کلمات کلیدی به تحقیقات بپردازیم. شما باید کلمات کلیدی خود را به گونه‌ای بیابید که با آنچه که افراد حقیقی جستجو می‌کنند مطابقت داشته باشد. ممکن است که محتوای شما بیش از حد پیشرفته بوده و کاربران اینترنت مستقیما دنبال آن مطلب نباشند. در این مواقع حتما باید ریشه اصلی موضوع محتوای خود را استخراج کرده و سپس کلمات کلیدی درخور مطلب خود را انتخاب کنید. توجه کنید که کلمات کلیدی اصلی، واژه هایی هستند که در عین کلیدی بودن دارای رقابت کمی در موتور جستجوگر باشند.

3.وضعیت تعامل کاربران با محتوا: موتورهای جستجوگر از مسیرهای متنوعی میزان تعامل و مشارکت کاربران را بررسی می‌کنند. شما باید محتوایی ایجاد کنید که کاربر را به مشارکت وادار کند. یکی دیگر از فاکتور‌هایی که به مشارکت مربوط است و توسط موتورهای جستجوگر بررسی می‌گردد، مدت زمانی است که کاربران در سایت‌ها وقت صرف می‌کنند. دیگر روش‌های مشارکت که ممکن است توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار بگیرد، لایک‌ها، اشتراک گذاری‌ها‌ و نظراتی هستند که در شبکه‌های اجتماعی ثبت می‌گردند.

4.تازگی محتوا: موتورهای جستجوگر، به محتوای جدید علاقه‌مند هستند. برای مثال، موتور جستجوگر گوگل دارای عملی به نام Query Deserved Freshness است که بوسیله آن مطالب جدیدی که مربوط به موضوعات مردمی هستند، گزینش شده و در صفحه اول جستجو مربوط به آن موصوعات قرار می‌گیرند و ممکن است که آن مطالب برای چند هفته در صفحه اول گوگل ماندگار شود.