سه ایده استثنایی برای فروشگاه آنلاینتان

بطور واضح تفاوت بزرگی بین تجربه حضوری خرید از فروشگاه ها و خرید آنلاین از فروشگاه ها در حالی که بر صندلی خود تکیه زده اید وجود دارد.
بهرحال تصویرسازی از نقشی که وب سایت می تواند خارج از محیط فیزیکی فروشگاه بازی کند ممکن است به بازاریابان دیجیتالی در توسعه استراتژیشان برای بالابردن تجربه بهینه بازدیدکنندگانشان کمک کند و جرقه ای را در ذهن آنها برای تست ایده های جدیدشان ایجاد نماید.
 
ایده اول: گزینه مهمان عزیز برای سرعت بخشیدن به پرداخت
ارائه گزینه برای ورود به عنوان "مهمان  عزیز خوش آمدید" به مشتری  و خودداری کردن از ایجاد یک نام کاربری و رمز عبور و سایر زمینه های غیر حیاتی به نفع شماست. چرا که ممکن است بازدیدکننده ای که قصد پرداخت دارد را بدون معطلی به سوی خرید سوق دهد.
بر اساس تحقیقاتی که توسط toluna صورت گرفته است این مطلب را ثابت می کند که 26 درصد مشتریان آنلاین از خریدی که مجبور به ثبت اطلاعاتشان در فرمی باشند انصراف می دهند.
 
ایده دوم: از دریافت ایمیل ها در صفحه اصلی خودداری کنید
آیا شما در کنار در ورودی فروشگاه خود کارمندی را قرار داده اید تا به محض ورود مشتریان از آنها آدرس ایمیلشان را درخواست کنند؟
 خیلی از شما بازاریابان زرنگ و دانا سر خود را به نشانه منفی تکان می دهید. البته که نه!
جواب مشتریان: من فقط می خواهم وارد فروشگاه شوم و خرید کنم. چرا ایمیل من را می خواهید؟
البته که خیلی از شرکت های معروف از این روش برای خوش آمدگویی به ارباب و رجوع خود استفاده می کنند.
 
ایده سوم: جعبه کد کوپنی می تواند یک قاتل تدریجی باشد!
وقتی یک خریدار در ردیف جلویی من در صف خرید ایستاده و می بیند که کوپن خرید وجود دارد خیلی سریع تصمیم خودش را می گیرد که ارزشی که از کالاهای انتخاب کرده دریافت می کند کمتر از هزینه ای است که باید بابت آنها پرداخت کند چرا که در مورد کوپنی بودن کالاها چیزهایی شنیده است.
خیلی از وب سایت ها از جعبه کدی کوپنی استفاده می کنند اما تاثیر آنها بر روی قضاوت خریداران چیست؟
من تصور می کنم که خیلی از مشتریان با دیدن علامت جعبه کوپن صفحه را ترک می کنند و دنبال کوپن های دیگر می گردند. چرا که اگر روشی  در پرداخت کمتر برای خرید کالایی باشد من ترجیح می دهم اول آن را پیدا کنم و سپس خرید نمایم نه اینکه در پایان خریدم و ترک فروشگاه آنلاین با آن مواجه شوم.
حالا سوال مهمی که پیش می آید اینست : اگر این مشتریان آن کوپن را پیدا نکنند آیا به صفحه قبلی خرید کالا بر می گردند؟؟
این روش را امتحان کنید ، شاید هم این آزمایش جعبه کدی کوپن  برای نگاه داشتن مشتریان در صفحه خرید فروشگاه قبل از ترک کردن آن صفحه کمک کند .
نکته اخلاقی از این متن اینست که: اگر یک تجربه موفق فروش به مشتریان می خواهید آنها را در اولویتتان قرار دهید یا بعبارتی آنچیزی که خودتان دوست ندارید مشتریانتان نیز دوست ندارند.
 
در آخر روز این مسئله که اطراف شما پر از انرژی مثبت باشد بسیار مهم است. این انرژی از مشتریانتان که جلوی میز پرداخت فروشگاهتان ایستاده اند بدست می آید، اما در فروشگاه آنلاین این انرژی از یافتن روش های جدید برای قراردادن مشتریانتان در اولویت و ایجاد تجربه ای شیرین از خریدشان از طریق سایت شما بدست می آید. پس ایده های خود را بعد از نوشتن اول روی خودتان پیاده کنید و در صورت دریافت احساس رضایت از آنها ، به مشتریانتان عرضه نمایید.
 
آیا شما هم ایده ای دارید؟؟ با ما در میان بگذارید