نکاتی که باید در کمپین های ایمیل مارکتینگ خود رعایت کنید

بازاریابی پست الکترونیک (ایمیل مارکتینگ)معمولا به چگونگی  پیاده کردن نکات و نوشته ها در یک ایمیل برای تمرکز بر روی یک موضوع، چگونگی ارتقاء تحویل ایمیل به مشتری (delivery) و انتخاب یک عنوان مناسب برای موضوع خبرنامه می پردازد. اما ما شیوه های متفاوتی را دنبال می کنیم. در این جا به چهار نکته کلی در مورد ایمیل مارکتینگ می پردازیم که پیش تر تست شده و بازده مثبت آن را تجربه کرده ایم :
گوگل آنالیتیک را بیآموزید و از آن استفاده کنید تا تصویری بزرگ و واضح از فرآیند پیش رو بدست آورید
 اگر از اینترنت به طور روزمره استفاده می کنید، احتمالا در مورد گوگل آنالیتیک مطالبی را خوانده و یا دیده اید.
 
گوگل آنالیتیک ابزاری است که شما برای موفقیت در کمپین تبلیغاتی خود حتما به آن نیاز دارید.
به طور کلی شما با این ابزار می توانید اتفاقات بعد از کلیک کردن یک مشتری به روی یک لینک را مشاهده کنید در واقع شما می توانید مشتریان خود را فراتر از یک آدرس ایمیل دنبال کنید مثلا می توانید ببینید چه صفحاتی را بیشتر بازدید می کنند و یا چه چیزهایی خرید می کنند. در کل با استفاده از نرخ کلیک شما می توانید ببینید چه کسی چه کارهایی انجام داده است.
فراموش نکنید که گوگل آنالیتیک این امکان را فراهم می کند تا شما بتوانید همه چیز را یک گام جلوتر از واقعیت پیش رو، تجزیه و تحلیل کنید.

آدرس ارسالی خود را مرتبا چک کنید :
ایجاد یک کمپین تبلیغاتی و تنظیم ایمیل برای ارسال و دریافت و همچنین تجزیه و تحلیل آن کار نسبتا آسانی است، اما در مورد بازخورد ایمیل و یا خبرنامه خود چه کارهایی انجام می دهید ؟ همیشه به خاطر داشته باشید زمانی که ایمیل ها ارسال می شود و کمپین تبلیغاتی برای شما به پایان می رسد، برای مشتریان شما اینگونه نیست. اغلب دریافت کنندگان ممکن است از آدرس ایمیل ارسالی شما برای برگشت به عقب و یافتن ایمیل های قدیمی برای کسب اطلاع بیشتر از یک محصول، استفاده کنند. حتی برخی از آنها از آدرس ایمیل ارسالی فعلی برای پیدا کردن و حذف درخواست لغو اشتراکی که در گذشته داده بودند، استفاده می کنند.
آیا شما به طور مرتب ایمیل ارسالی خود را چک می کنید؟ همیشه اطمینان حاصل کنید که تمام ایمیل های ارسالی کمپین و تمامی بازخورد های آن ها را چک می کنید و فراموش نکنید حتی اگر یک درخواست لغو اشتراک را نادیده بگیرید ممکن است منجر به اسپم شدن ایمیل شما شود.

ایمیل های خود را بخش بندی کنید و فروش خود را بر اساس فعالیت های مشتریان بنا گذارید :
هنگامی که شما از گوگل آنالیتیک در کمپین خود استفاده می کنید، نه تنها این امکان را برای شما فراهم می کند که ببینید چه کسی چه محصولی را از سایت شما خریداری می کند و بیشتر به کدام موضوعات مورد علاقه اش را کلیک می کند، بلکه یک افق وسیعتری نیز به شما می دهد. شما می توانید لیستی از بخش های مختلف با نام علاقه مندی های مشتریان ایجاد کنید به گونه ای که در آن بخش ها نام مشتریانی که با کلیک کردن بیشتر علاقه خود را به آنها نشان داده اند،اضافه کنید به این ترتیب می توانید ایمیل های مرتب با هر بخش را برای اشخاصی که نامشان در آن بخش ها است ارسال کنید به این ترتیب هر کس ایمیل هایی مطابق با سلیقه و علاقه مندیش دریافت می کند.
تحقیقات اخیر نشان داده است اکثر مشتریان ایمیل های تبلیغاتی ر لغو اشتراک می کنند چون معتقدند موضوعات آنها به سلایق آنها نزدیک نمی باشد.
با بخش بندی لیست ایمیل خود اطمینان حاصل کنید که ایمیل های ارسالی شما به سلایق مشتریانتان نزدیک می شود.

ایمیل های خود را بعد از ارسال بایگانی کنید :
ارزش بایگانی ایمیل ها بیش تر از محلی برای مشاهده ایمیل های گذشته می باشد، بلکه این صفحه، یک صفحه استاتیک است که هر شخصی می تواند از طریق موتورهای جستجو آن را مشاهده کند. کلید استفاده بهینه از این صفه، به کارگیری ترفند پانچ می باشد.
اولین قدم این است که ایمیل های ارسال شده خود را حتی قدیمی ها را به صورت آنلاین و در دسترس قرار دهید. این ها ایمیل هایی هستند که تصویر خوبی از شرکت شما و آنچه تا کنون انجام داده اید و محصولاتی که تمایل به فروش آنها را دارید، نشان می دهند.
قدم دوم این است که یک فرم عضویت در صفحه اصلی آرشیو خود قرار دهید به این ترتیب شانس افزایش لیست ایمیل مشتریان  شما بسیار بالا می رود. مشتریانی که تنها ازطریق جستجو در موتورهای جستجو با شما آشنا شدند.