طول مناسب عناوین در دنیای اینترنت :

گاهی اوقات که در حال ارسال ایمیل یا توییت کردن هستم، با خودم فکر می کنم آیا باید زیاد بنویسم؟

من عادت به زیاد نوشتن دارم ولی به خوبی میدانم که زیاد نوشتن گاهی اوقات به من ضربه وارد کرده و البته گاهی هم کمکم کرده است.من میخواهم در شبکه های اجتماعی حضور موفقی داشته باشم، اما از روش و راه درست...

بعد از مطالعه و تحقیق در مورد تبلیغات اینترنتی به نتایجی مبنی بر طول ایده آل توییت ها، پست ها، سر تیترها و ... دست پیدا کردم.

بسیاری از این سوال ها ممکن است با جمله "بستگی دارد"جواب داده شود، اما تحقیقاتی در زمینه بازاریابی اینترنتی وجود دارد که نشان می دهد طول قابل اعتمادی در مورد هر چیزی در اینترنت وجود دارد که ما می توانیم به راحتی دستور العمل های مربوط به آنها را یاد بگیریم.

من چند مورد از این دستور العمل ها را در اختیار شما قرار خواهم داد.

1-طول ایده آل توییت ها 100 کاراکتر است :

100 کاراکتر یک نقطه تعادل شیرین برای توییت هاست.نرخ درگیری توییت های زیر 100 کاراکتر 17 درصد بیشتر است.به بازه 71 تا 100 کاراکتر بازه مدیوم می گویند که بیش ترین بازخورد را در توییت ها داشته است.

2-طول ایده ال در فیسبوک، کم تر از 40 کاراکتر است :

تحقیقات تبلیغات اینترنتی با توجه به نرخ لایک ها و کامنت ها نشان داده است که ارسال های در حدود 40 کاراکتر 86 درصد از بقیه بیش تر مورد توجه کاربران بوده است.

 

 

 

3-طول ایده آل تیتر ها در گوگل پلاس کم تر از 60 کاراکتر است :

برای اینکه پست های شما در گوگل پلاس بیشتر خوانده شود و توجه بیشتری را به خود جلب کند بهتر از سر تیتر آن ها کم تر از 60 کاراکتر باشد و هم چنین فوق العاده نوشتن جمله اول بسیار موثر است.

4-طول ایده آل یک سخنرانی 18 دقیقه است :

سازمان تد به این موضوع پی برده است که زمان مناسب یک سخنرانی 18 دقیقه است.افراد مشهوری مانند بیل گیتش و بونو رعایت این موضوع را بسیار ضروری می دانند.دلیلی که پشت این 18 دقیقه قرار دارد میزان توجه شنودگان است.تحقیقات در حوزه تبلیغات اینترنتی نشان داده است که زمان توجه مردم بین 10 تا 18 دقیقه است.دلیل علمی این قضیه این است که اطلاعات جدید باید توسط مغز پردازش شود در نتیجه این فرآیند قند و اکسیژن زیادی مصرف می کند و جریان خون در مغز انرژی زیادی را می سوزاند و این از دست دادن انرژی منجر به خستگی می شود.

 

طول مناسب سر تیترها 6 کلمه است :

چه تعداد از سرتیرها قبل از اینکه شما واردشان شوید چنین ویژگی داشتند؟

تحقیقات نشان داده ما تمایل به خواندن 3 کلمه اول و 3 کلمه آخر هر تیتر را داریم.در تبلیغات اینترنتی گفته می شود اگر تمایل دارید سر تیتر شما کلیک بخورد و شانس خواندن محتوای ارسالی شما بیشتر شود، سر تیتر را درحد 6 کلمه نگه دارید. البته گاهی اوقات این کار سخت است. اگر نتوانستید سر تیتر را در حد 6 کلمه نگاه دارید، نسبت به اینکه متن شما احتمالا چگونه خوانده می شود آگاهی پیدا کنید و بر همان اساس تنظیمش کنید و در نهایت در مورد طول زیاد نگران نباشید. در مورد ساختار هر کلمه نگران باشید. به خصوص 3 کلمه اول و 3 کلمه آخر.

 

طول مناسب یک وبلاگ 7 دقیقه و 1600 کلمه است :

در تبلیغات اینترنتی می گویند بهترین محتواهایی که در سایت اجرا شده اند، با تمرکز بر کلیک ها نیست بلکه بر توجه خوانندگان است. بدین معنا که یک وبلاگ ایده آل، بلاگی است که مردم آن را بخوانند و تحقیقات نشان داده مردم به بررسی بلاگ هایی که خواندشان زیر 7 دقیقه طول می کشد تمایل بیشتری دارند. برای رسیدن به این عدد متوسط زمانی که برای خواندن هر بلاگ صرف می شود را اندازه گیری و این عدد را با طول بلاگ مقایسه می کنند. از نظر تعداد کلمه هم تقریبا در 7 دقیقه حدود 1600 کاراکتر خوانده می شود. 

طول مناسب یک پاراگراف 40 تا 55 کاراکتر است :

کارشناسان تبلیغات اینترتی دریافته اند که دو عامل اساسی در طول محتوای شما تاثیر دارد.

-طول محتوا در سادگی و پیچدگی تاثیر دارد

-طول محتوا کلید بالا بردن درک خواننده است.

طول ایده آل محتوا، به این عبارت، ساده و آسان برای خوانندگان ظاهر خواهد شد.40 تا 55 کاراکتر در هر خط به معنای 8 تا 11 کلمه است. در نظر داشته باشید که خطوط کوتاه برای خوانندگان بهتر است. این مورد باعث تمرکز بیش تر و پرش سریع از خطی به خط دیگر می شود.

 

طول ایده آل نام Domain  8 کاراکتر است.

این مورد ممکن است مورد قبول همه شما نباشد.اما بر اساس تحقیقات انجام شده در تبلیغات اینترنتی، موارد زیر مشخصات نام یک دامنه خوب هستند.

1-کوتاه باشد

2-به راحتی به خاطر سپرده شود

3-تلفظ آن راحت باشد

4-قابلیت برندینگ داشته باشد

5-ترجیحا شامل خط فاصله و عدد نباشد

6-دارای گسترش دهنده .com باشد

با بررسی 250 سایت اول در Alexa به این نتیجه رسیدند دامنه 70 درصد از آن ها 8 کاراکتر و کم تر دارد که میانگین تعداد کاراکتر دامنه این سایت ها به 7 کاراکتر رسید.