چهار اصل موثر در ایمیل مارکتینگ برای کسب‌و‌کارهای کوچک:

 

ایمیل‌مارکتینگ به شما اجازه می‌دهد که با هزینه اندک به‌صورت هدفمند به مشتری دست یابید. متخصصین ایمیل‌مارکتینگ تخمین زده‌اند که پتانسیل یک پیام موثر ، به ‌ازاری هر ‌1 دلار سرمایه‌گذاری، درآمدی معادل 38 دلار دارد!

اکنون می‌توانید از این چهار راهنمایی برای تغییر کسب‌و‌کار کوچک‌تان استفاده کنید:

1-تصاویر را با تگ‌های توصیفی همراه کنید:

نمودارهای آنلاین منتشر‌شده‌ی بازاریابی نشان می‌دهند که هر فرد به‌طور میانگین بیش از 400 ایمیل بازاریابی در یک ماه دریافت می‌کند. اگر ایمیل‌های خود را با تصاویر، یک پیام عاطفی و یا یک نام تجاری مطلوب همراه کنید، می‌توانید از میان صدها ایمیل، برجسته شوید.

به‌ گفته‌ی کارشناسان یک شرکت آنالیز ایمیلی، بازاریابی ایمیلی نمره‌ی 22 را در شرایطی که حداقل نیمی از پیام‌های ایمیلی در تلفن همراه باز می‌شوند، اخذ نموده‌است. حال آن که قطعاً استفاده از تلفن‌همراه، امکان پاسخ به ایمیل‌های حساس به زمان را افزایش می‌دهد؛ در‌صورتی که ممکن است صفحات نمایش کوچک موبایلی مانع از باز شدن کامل تصاویر شوند.

اگر دریافت کنندگان ایمیل، تنها برای دیدن تصویر همراه ایمیلتان، آن را باز‌کنند، می‌توانید به صورت نامحدود به جعبه اسپم آن‌ها امیدوار باشید. غالباً ارسال ایمیل به کاربران-به‌صورتی که در جعبه ورودی شناخته شده باشند، ( به این معنا که جزو اسپم ها نباشند) سخت‌تر است. به گفته‌ی کارشناسان، فقط 28 درصد از ایمیل‌های ارسال شده، وارد جعبه ی ورودی کاربر می‌شوند!

تگ‌های  ATL توصیفی ATL : Above The Line ، به معنای تبلیغات رسانه‌ای و جمعی است. می‌توانند به تغییر و کاهش ریسک پیام‌های تصویری کمک کنند. سازمان غیر انتفاعی WebAIM اشاره می‌کند که ATL قابل استفاده هم در متن و هم در مفهوم تصویر است؛ حتی اگر دریافت‌کننده نتواند تصویر را ببیند. از این تگ‌های توصیفی می‌توانید برای تصاویر سایت خود و همچنین در بازاریابی ایمیلی برای جذب مشتری استفاده کنید.

2- از ارسال پیام‌های بی‌هدف پرهیز کنید!

شاید داده‌های قوی در پیام شما نباشند، اما می‌توانید با پاسخ دادن به هریک از ایمیل‌ها، چیزهای بیشتری از کاربران یاد‌بگیرید. با ارسال ایمیل در زمان مناسب و پیگیری در پاسخ دهی به آن‌ها، نتیجه‌ی مطلوبی در انتظار شماست. تبلیغات شما زمانی موثر خواهد‌بود که موقعیت دریافت‌کنندگان ایمیلتان را بشناسید. یک خرده‌فروش اینترنتی گزارش داده‌است که تبلیغات ایمیلی‌اش 7000 درصد از طریق ارسال ایمیل‌های هدفمند با تجزیه‌و‌تحلیل ایمیل‌های گذشته، سابقه‌ی جستجوهای سایت و خرید‌های گذشته، بهبود یافته‌است.

3- بیش از حد درخواست نکنید!

ایمیل‌مارکتینگ خود را بخش‌بندی کنید. بنابراین هر فردی مطلوب‌ترین خدمات، مطابق با اولویت‌هایش را دریافت خواهد نمود. ارسال ایمیل با یک پیام واضح، اقدام توسط مشتری و پرداختِ بدون دردسر، حال چه با لپ‌تاپ روی میز باشد چه با تلفن‌همراه!

با ارسال پیشنهادهای ویژه به مشتریان، لازم نیست کد تخفیف ارائه دهید. همکاری با یک درگاه‌ پرداختی تلفن‌همراه، یک تجربه آسان و امن در خرید به مشتری شما خواهد‌داد. به‌عنوان مثال، تحقیقات نشان داده‌است، پرداخت از طریق Paypal، خصوصا زمانی که مصرف‌کنندگان در حال خرید با تلفن‌همراه خود هستند، محبوبیت خرید را تا 15درصد افزایش داده‌است.


4- از ایمیل، برای ایجاد یک رابطه پایدار استفاده کنید!

بهتر است برای هرکسی کمپین ایمیلی بسازید که آنچه را که در مورد مشتری می دانید، در آن ثبت کنید. شرکت بازاریابی Epsilon گفته‌است که ایمیل‌های ارسالیِ هدفمند که مخصوص هرمشتری بوده‌است، 76 درصد بیش‌تر از پیام‌های عمومی، به خرید منجر شده‌اند. با‌ این کار شما می‌توانید مشتری‌تان را بدون درنظر‌گرفتن قیمت و کیفیت محصول، متقاعد به خرید کنید. در هر‌حال ایمیل‌مارکتینگ راه مقرون به‌صرفه‌ای برای برقراری ارتباط با سرنخ ها و مشتریان، دسترسی به نگرش های ارزشمند و افزایش فروش است.

با اقداماتی که ذکر کردیم می‌توانید ایمیل‌های ارسالی‌تان را بهبود دهید، البته فراموش نکنید که برای تبدیل دریافت‌کنندگان به خریدار نیاز به استراتژی مناسبی دارید. از این قدم ها برای افزایش ROI ایمیل های ارسالی تان استفاده کنید.

 

منبع : Entrepreneur