5 موضوع داغ در ایمیل‌مارکتینگ که هر فروشنده‌ای باید در 2017 بداند:

 

جالب است بدانید که ایمیل، تنها شکلی از بازاریابی است که هنوز هم از راه دور کار می‌کند، اما متاسفانه تعداد کمی از شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند.

ایمیل مارکتینگ یک تجارت بزرگ است. براساس یک پیش‌بینی اعلام شده، در سال2018 کسب‌وکارها 6.2 میلیارد بر روی نرم‌افزارهای ایمیل‌مارکتینگ و خدمات آن، صرف خواهند‌کرد؛

اما به نظر شما چرا شرکت‌ها به این میزان هنگفت هزینه می‌کنند؟ آیا این کار عاقلانه است؟

سریع‌ترین پاسخی که به ذهن می‌رسد این است که شاید آنها هیج انتخاب دیگری نداشته‌باشند؛

ولی نه نه ... بیایید این 5 گرایش فراگیر در بازاریابی‌ایمیلی در سال 2017 را بررسی کنیم:

 

 

1-سبک های کلاسیک بازاریابی منسوخ شده اند.

دو نوع کلی از بازاریابی وجود دارند: نسل اول و نسل دوم. در بازاریابی نسل اول، ابتدا محصول تولید می‌شود، سپس باید به دنبال یافتن مشتری بالقوه بود. در بازاریابی نسل دوم، محصول براساس نیاز مشتری تولید می‌شود و باید به‌طور پیوسته در حال تلاش برای یافتن مشتریان بالقوه بود.

بازاریابی نسل اول، هزینه زیادی خواهد داشت؛ چراکه، اکثر شرکت‌ها نیاز به یک راه قابل اطمینان برای درگاه فروش خود هستند؛ به این معنا که نسبت به بازاریابی نسل دوم، راهکارها مجهول ترند و البته باید فعال‌تر عمل نمود.

اما بازاریابی نسل دوم، از چهار المان تشکیل شده‌است: ایمیل مستقیم، نمایشگاه‌های تجاری، تبلیغات و درخواست‌های کم‌و‌بیش

با این حال، این روش با بازده پایین در هر سال فروش خود را دارد. به این دلیل که:

ایمیل مستقیم: در‌حال حاضر استقبال بسیار کمی از ایمیل‌های ناخواسته می‌شود.

نمایشگاه‌های تجاری: در اکثریت مواقع، از این همه شرکت‌کننده در نمایشگاه‌ها، تنها تعداد کمی مشتری بالقوه وجود دارد.

تبلیغات تجاری: تبلیغات در مجلات تجاری، تنها برای یکبار، شانس رسیدن به مشتریان بالقوه را خواهد‌ داشت. با این حال مجلات تجاری مدام از تاثیر آگهی‌ها و خوانندگان ویژه‌ی خود، دم می‌زنند اما حقیقت این است که این گونه تبلیغات منسوخ شده‌اند.

فراخوانی‌های سرد و بی‌نتیجه: برقراری ارتباط با  افراد از طریق تلفن‌های هوشمند و ID callerها و ارسال پست صوتی، تنها تعداد اندکی از مشتری را جذب می‌کند.

2-ایمیل مارکتینگ دیوانه‌وار در حال رشد است!

از آن جا که بسیاری از افراد با ناامیدی در حال تغییر شرکت‌شان با ایمیل‌مارکتینگ هستند، شرکت‌های فروش نرم‌افزار ایمیل‌مارکتینگ روز‌به‌روز به مشتریان جدیدی دست پیدا می‌کنند.  بین خودمان باشد؛ طبق سرشماری اخیر ایالات متحده، تنها حدود 30 میلیون کسب و‌کار وجود دارند؛ که با این احتساب، ادعای بعضی شرکت ها عجیب است! البته احتمال می‌رود که این شرکت ها، مشتری بین المللی داشته‌ باشد.

صرف‌نظر از تعداد کاربران در شرایط مطلق، هیچ شواهدی مبنی بر کاهش رشد ایمیل‌مارکتینگ وجود ندارد.  محققان بازار پیش‌بینی کرده‌اند که خرید و فروش نرم‌افزارهای ایمیل‌مارکتینگ، در طول پنج سال آینده با نرخ رشد مرکب20 درصد سالیانه خواهد بود.

3-هزینه‌های ایمیل‌مارکتینگ رو به کاهش است.

به نظر شما هزینه ارسال 1000 ایمیل با هزینه ارسال یک ایمیل برابر است؟ بنابراین باید ایمیل‌مارکتینگ مانند ارسال ایمیل گروهی رایگان باشد، درست است؟

اشتباه است! نرم افزارهای ایمیل‌مارکتینگ، باید برنامه‌هایی با استفاده کاربری آسان باشند، همچنین ابزاری برای تامین و کنترل ایمیل‌ها برای جلوگیری از اسپم شدن. عدم این ویژگی‌ها مشکلاتی را برای فروشندگان ایجاد خواهد نمود. لذا انتظار می‌رود قیمت این نرم‌افزارها، روز‌به‌روز گران تر‌شوند. اما بنا به قوانین رقابتی، علی‌رغم رشد سریع بازار، قیمت آن‌ها رو به کاهش است. بنابراین استفاده از بازاریابی‌ایمیلی روز به‌روز مقرون‌‌ به صرفه‌تر خواهد بود.

4-پیچیده‌تر شدن اوضاع بازار، یک چرند است!

هر زمان که استفاده از تکنولوژی داغ‌تر می‌شود، گروهی از مشاوران و کارشناسان بازاریابی‌ایمیلی برای بهبود و ارتقای شرکت‌ها به دور هم جمع می‌شوند و برای بهبود اوضاع نظریه می‌دهند؛ به‌عنوان مثال تعدادی از این پیش‌بینی‌ها عبارتنداز:

-شخصی‌سازی به‌شکل فوق العاده‌ای به واقعیت تبدیل می‌شود.

-تبعیت از بازار ضروری است.

-اعطای نمایندگی و یافتن سرمایه‌‌گذار برای تغییرات اساسی ضروری است.

-باید اقدام گسترده‌ای برای یادگیری صورت بگیرد.

و...

خنده‌دار است که تا این حد تکنولوژی را جدی بگیرند، در‌حالی که مسئله اصلی مربوط به ایمیل‌مارکتینگ است!

 

 

5-اکثر شرکت‌ها، در ایمیل‌مارکتینگ ضعیف هستند.

تجربه ها نشان می‌دهند که یکی از علل ضعف شرکت‌ها این است که بازاریابی‌ایمیلی را دست کم می‌گیرند و احمقانه فرض می‌کنند. اکثر شرکت‌ها با ارسال اطلاعات غلط، تصاویر نامربوط و لینک‌های متعدد، مخاطب را گیج می‌کنند و نهایتا نتیجه‌ای هم از این بازاریابی نخواهند گرفت.

 5-hot-opic-in-Aymylmarkt-ng-that-every-vendor-should-know-in-20175-hot-opic-in-Aymylmarkt-ng-that-every-vendor-should-know-in-2017