آموزش ایمیل مارکتینگ در 21 روز (روز پنجم)

   
اولین گام: انتخاب نرم افزار ایمیل مارکتینگ  

ابزار ما برای اجرای ایمیل مارکتینگ چیست؟ آیا با جیمیل یا یاهو می
 
شود ایمیل مارکتینگ انجام داد؟ یا مثلا گروه های یاهو؟ آهان با این نرم
 
افزارهای ویندوزی که قابلیت ارسال ایمیل را دارند، با آنها که حتما می
 
شود؟ شما برای شروع ایمیل مارکتینگ نیاز دارید که یک نرم افزار ایمیل
 
مارکتینگ حرفه ای خریداری کنید
 
به عنوام مثال نرم افزار MailChimp یکی از نرم افزارهای این حوزه 3.5
 
میلیون مشتری دارد که در ماه بیش از 4 میلیارد از طریق این نرم افزار
 
ارسال می کنند.
 
سوال اینجاست اصلا چرا ما باید برای شروع کار یک نرم افزار ایمیل
 
مارکتینگ باید خریداری کنیم؟
 
این نرم افزارهای کارهای زیادی را برای شما انجام می دهند که هر
 
کدام آنها برای اجرای فرایندهای ایمیل مارکتینگ شما نیاز است مثلا :
 
• زیرساخت های فنی پیچیده ای دارند که احتمال اسپم شدن ایمیل
 
های ارسال شما را کمتر می کنند
 
• از سرعت ارسال بالای برخوردار هستند مثلا از طریق این نرم افزارهای
 
شما می توانید 50.000 ایمیل را در کمتر از 1 دقیقه ارسال کنید
 
• به شما امکان شخصی سازی ایمیل ها را می دهند
 
• فرم اشتراک را در اختیار شما قرار می دهند تا از طریق آن لیست خود
 
را جمع آوری کنید
 
• به شما سابقه کاملی از ایمیل های ارسالی به یک شخص را ارائه
 
می دهند

• عملیات سالم نگهداری لیست ایمیل  را به صورت مرتب برای شما
 
انجام می دهند
 
• و از همه مهمتر اینکه به شما گزارشات کاملی از ایمیل های ارسالی
 
را ارائه می کنند، چند نفر ایمیل شما را باز کرده، چند نفر اسپم کرده،
 
چند نفر روی لینک ها شما کلیک کرده، چه کسانی رو یک لینک خاص
 
کلیک کرده اند و ....
 
همه این امکانات، ضرورت های شما برای اجرای یک فرایند ایمیل
 
مارکتینگ مناسب است. 

 

 

 

 

ایمیل مارکتینگ چیست؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایمیل مارکتینگ بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات از طریق ارسالی پیام های تجاری گروهی به افراد از طریق ایمیل می باشد. به عبارت دیگر هر ایمیل ارسال به مشتریان بالقوه یا بالفعل می تواند نوعی از ایمیل مارکتینگ باشد.

تحقیقات نشان می دهد در سال 2011 مبلغ 1.51 میلیارد دلار در آمریکا در حوزه ایمیل مارکتینگ توسط شرکت ها هزینه شده است و پیش بینی می شود این مبلغ در سال 2016 به رقم 2.46 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

                    

    10

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اکنون ایمیل مارکتینگ در بسیاری از کشور ها جایگزین روش های پر قدرت بازاریابی سنتی مستقیم از طریق ارسال نامه یا فکس شده است با این تفاوت که ایمیل مارکتینگ نسبت به شیوه های سنتی بازاریابی مستقیم  سریع تر، کم هزینه تر، تاثیر گذارتر و قابل سنجش تر می باشد.

امروزه اغلب افراد دارای یک آدرس ایمیل می باشد و اصولا به صورت مرتب و مداوم ایمیل های ورودی خود را مشاهده می کنند. پس چه روشی بهتر از ایمیل، که شما بتوانید محصولات و خدمات خود را به شیوه ای صحیح، محترمانه و آسان به مشتریان بالقوه خود معرفی نمایید؟