به صورت دستی اقدام کنید
لطفا توجه کنید این یک اخطار جدی است، خرید ایمیل، جمع آوری ایمیل از طریق ابزارهای نرم افزار را فراموش کنید، این ها نتیجه ای برای شما در بر نخواهد داشت جزء هزینه و بدنامی نام کسب و کار شما
برگه های نمایشگاه های که شرکت کرده اید، فاکتور، اطلاعات تماسی که کارکنان بخش فروش در اختیار دارند، ایمیل های که به شیوه های مختلف از مشتریان خود گرفته اید و ... به صورت دستی این ها را وارد یک فایل اکسل کرده و مرتب سازی نمایید. با یک گشت و گذار ساده بین مستندات و اطلاعات شرکت تان به عدد مناسبی از ایمیل ها خواهید رسید.
در مرحله بعد فرم های را آماده کرده و در اختیار نقاط تماس شرکت قرار دهید، منشی، کارمندان فروش، بخش حسابداری و از آنها بخواهید که اطلاعات کسانی را که تماس می گیرند را در این فرم ها یاداشت کنند.
ممکن است این شیوه به نظر سخت بیاید اما قطعا کارآمد خواهد بود. یک گام بهتر از هیچ گام است. پس اولین قدم را اینگونه برای تکمیل لیست ایمیل ها خود بردارد.