در تست A/B چه چیزهایی را تست کنیم؟

قبل از اینکه شما تست  A/B را انجام دهید یک قانون وجود دارد که باید به خاطر بسپارید.

همیشه مطمئن شوید که در حال تست کردن یک عنصر مشخص در یک زمان مشخص هستید.

در غیر این صورت شما متوجه تغییرات حاصل شده نخواهید شد.

شما می توانید چیزهای مختلف را در خبرنامه هایتان توسط تستA/B  بررسی کنید. از نوار موضوع ایمیل تا رنگ دکمه (Call-To-Action (CTA

1-تست نوار موضوع (Subject Line) :

راه های زیادی برای تست نوار عنوان وجود دارد که در اینجا به بررسی برخی از آن ها می پردازیم:

-در نوار عنوان یک سوال بپرسید : 

بیش تر تست ها نشان می دهد که پرسیدن سوال تاثیر زیادی در نرخ باز شدن ایمیل ها دارد. استفاده از سوال تاثیر بسیاری در باز کردن ایمیل ها برای یافتن پاسخ دارد.استفاده از عنوان های "آیا می دانستید" و "آیا می خواهید" از بهترین عنوان ها برای جلب توجه و باز شدن ایمیل ها هستند.

مثلا به جای استفاده از :
"3 راه برای بالا بردن بهره وری" از "آیا می خواهید بهروه وری خود را بالا ببرید" استفاده کنید.

-شخصی سازی : 

از نام خواننده یا مکان خاص برای ایجاد حس ارتباط بهتر استفاده کنید.استفاده از نام دریافت کننده تاثیر خیلی بهتری خواهد داشت.همه افراد علاقه زیادی دارند که با نام خودشان صدا زده شوند. این کار نرخ کلیک خوردن را افزایش می دهد.فقط بیش از حد از آن استفاده نکنید.

مثلا به جای نوشتن :

" 20 درصد تخفیف" می توانید از "محمد عزیز ما برای شما 20 درصد تخفیف در این هفته در نظر گرفته ایم" استفاده کنید.

-از نمادها و شماره ها استفاده کنید : 

استفاده از علائم و شماره ها یک راه خیلی خوب برای جلب توجه و جذب خوانندگان سرگردان است. هم چنین شما می توانید از ایموجی ها استفاده کنید.

-ایجاد حس ضرورت و نیاز : 

ترس از دست دادن یک محرک قوی تر از میل به دست آوردن است. همه ما از دست دادن چیزی را ناخوشایند می دانیم.عناوینی که حس ضرورت ایجاد می کنند، 22 درصد بیشتر باز می شوند. استفاده از عباراتی مانند " از دست ندهید" ، " فقط همین امروز" ، "تنها 24 ساعت وقت دارید" دریافت کنندگان را تشویق می کند تا این فرصت ها را از دست ندهند.

2-تست نام فرستنده :

به اعتقاد بخش نام ارسال کننده حتی مهم تر از نوار عنوان است.مسلما برای شما عنوان ایمیل دریافتی از مادرتان مهم نیست و نکته همین جاست. ما معمولا تمایل به باز کردن و خواندن ایمیل هایی داریم فرستنده اش را می شناسیم و به او اعتماد داریم.

-شخص حقیقی یا شرکت : 

اگر در شرکت کار می کنید، نام شرکت، نام بازاریاب و نام مدیر عامل را تست کنید. معمولا امیل هایی که نام شرکت در کنار نام یک شخص دیگر ارسال می شود، نرخ بازدید بالاتری دارد.

برای مثال به جای نوشتن "میلر لایت" شما می توانید بنویسید "محمد مهدی از میلر لایت"

-نام و نام خانوادگی یا نام کوچک : 

"محمد مهدی عزیزمحمدی" احتمالا در مقایسه با "محمد مهدی" بیش تر باز خواهد شد. استفاده از نام کامل گزینه بهتری است.

-ایمیل آدرس های مختلف :  

اگر شما در حال ارسال ایمیل از Info شرکت هستید، می توانید میزان بازدید ایمیل های شخصی را با ایمیل های شرکتی مقایسه کنید.

-خانم یا آقا : 

بسته به نوع مخاطبین شما می توانید ارسال کننده های خانم و آقا را امتحان کنید.

 

3-Call-to-Action  را تست کنید :

Call-To-Action یا CTA یکی از مهم ترین بخش ها در ایمیل شما و دروازه نهایی تبدیل خوانندگان به اعضای دائم است.

-CTA  های پی در پی : 

لینک های خیلی زیاد منزجر کننده هستند اما استفاده از دو یا نهایتا سه لینک با اشاره به هدف نهایی منجر به افزایش مخاطبین شما می شود.CTA ها معمولا بهترین مکان برای کلیک خوردن هستند.با قرار دادن آن در Signature  و  postscript ایمیل هایتان نتایج شگفت انگیزی حاصل خواهد شد.

-نوشتن متن روی دکمه : 

متن های بلند و کوتاه و هم چنین CTA های معمولی و خلاقانه را تست کنید.

با کلمات و عبارات بازی کنید تا ببینید کدام مدل بازدید کننده بهتری خواهد داشت.

مثلا به حای نوشتن :
همین الان بخرید و یا خرید کنید از جملاتی مثل : منو بخر، من اینجام، پشیمون نمیشی و ... استفاده کنید.

-تست انواع سایز، رنگ و حتی حروف بزرگ : 

به دلایلی این موارد تاثیر به سزایی در باز شدن ایمیل ها دارد.می توانید تست کنید و نتیجه آن را ببینید.

 -انتخاب رنگ های مختلف برای دکمه :

 از رنگ های متضاد استفاده کنید.برخی از بازاریابان معتقدند رنگ قرمز نرخ خرید را افزایش می دهد.

-محل قرار گیری دکمه CTA  را تست کنید :

محل قرار گرفتن دکمه CTA اهمیت زیادی دارد و همین مورد دلیلی برای برجسته بودن بعضی از آن هاست.

-استفاده از فلش و علایم بصری دیگر:

 برای راهنمایی خوانندگان، بیرون بعضی از موفق ترین CTA ها فلش برای راهنمایی و هدایت کاربران وجود دارد.این روش یک راه خوب برای اولویت بندی اطلاعات و ایجاد یک جریان است.حتما امتحانش کنید.

4-عکس دار بودن و نبودن را تست کنید :


تصاویر یکی از قدرتمند ترین ابزار برای متقاعد کردن مشتریان است. استفاده از عکس ها یک روش لذت بخش برای بررسی عکس العمل مشتریان و اینکه چه نوع تصاویری آن ها را بیش تر درگیر می کند.

در اینجا چند ایده وجود دارد :

-تصویر مردم در مقابل یک محصول

-یک تصویر در مقابل تصاویر متعدد

-اسکرین شات از یک ویدئو

-نوشته روی عکس در مقابل عکس بدون متن

-تصاویر متحرک(گیف) در مقابل تصاویر ثابت

-تصاویر جدی در مقابل تصاویر خنده دار

-تصاویر رنگی در مقابل تصاویر سیاه و سفید

تصویر زمینه در مقابل تصویر کارمندان و مشتریان شما

5-تست لایه ها :

شما می توانید لایه های مختلف را برای درگیر کردن مشتریان و جلب اعتماد آن ها استفاده کنید.برای مثال شما می توانید یک ستون به جای چند ستون استفاده کنید و یا از یک پاراگراف به جای دو پاراگراف و یا از علائم مختلف در جاهای مختلف استفاده نمایید.

6-تست متن Pre-Header  :

وقتی که مشتریان ایمیل شما را دریافت می کنند، Subject و Pre-Header مهم ترین عنصر جهت متقاعد کردن آن ها برای باز کردن ایمیل شما و تعامل با شماست.

متن Pre-Header ادامه متن Subject شماست، پس شما می توانید آن را از طریق راه هایی که برای تست نوار عنوان(Subject Line) توضیح داده شد امتحان کنید.مثل سوال پرسیدن، ایجاد ضرورت و ...

و یک چیز دیگر :

تست A/B هرگز پایان نخواهد یافت.اگر روشی امروز به خوبی جواب می دهد آن را ادامه دهید و روش های دیگر را نیز تست کنید و این نکته را به یاد داشته باشید روشی که امروز جواب می دهد، لزوما فردا جواب نخواهد داد.
آماده تفریح کردن هستید؟تست A/B را شروع کنید و نرخ باز شدن ایمیل هایتان را افزایش دهید.

منبع