این 9 نکته در ایمیل های شما معجزه می کند!

ایمیل مار کتینگ به یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی در سال های اخیر تبدیل شده است. روشی که مزایای فوق العاده زیادی برای بازاریاب ها دارد. پیشنهاد می کنم حتما مقاله 18 آمار ایمیل مارکیتنگ که به کسب و کار شما کمک می کند را بخوانید.

برای اینکه بتوانیم یک ایمیل خوب طراحی کنیم، بهتر است از این سوال شروع کنیم :

چگونه نوار عنوان بنویسیم

1- استفاده از بیان شفاف :

استفاده از بیان شفاف در نوار عنوان لزوما به معنای استفاده از افعال نیست. اگرچه این کار می تواند بسیار موثر باشد. برای مثال به من ایمیلی زده می شود که در نوار عنوانش نوشته شده است :

کسی که دوستش داری را برای صبحانه بیاور

این یک راه استفاده موثر از نوار عنوان در ایمیل هاست.

با ترکیب فعل هایی مثل : بیاور، دانلود کن، بررسی کن، بپرس، بخر و .... خوانندگان مشتاق می شوند تا بدانند دقیقا شما چه چیزی از آن ها می خواهید؟ اما راه هایی هم وجود دارد برای استفاده از زبان های حرکتی بدون استفاده از افعال، که به شما فضای بیشتری برای بازی کلمات می دهد. برای مثال من یک بار ایمیلی برای کنسرت دریافت کردم که در نوار عنوانش نوشته بود : کنسرت .... از دست ندهید. در واقع آن ها به من دستور خرید نداده بودند و این حس خوبی به من میداد.

نوار عنوان قدرتمند به خوبی کار می کند زیرا اطلاعات شفافی از چیزی که می خواهم بدانم به من میدهد.

 

2- شخصی سازی :

ایمیل هایی که بخش بندی قوی دارند، کارایی بیشتری نیز دارند. مثلا نرخ باز شدن و کلیک خوردن ایمیل هایی که شخصی سازی نشده اند کم تر است. بر اساس تحقیقات انجام گرفته در direct marketing association، ایمیل های بخش بندی شده و هدفمند، 58 درصد سرمایه بازاریابان را زنده می کنند و 36 درصد از بازگشت سرمایه از طریق ایمیل هایی که به اهداف خاص فرستاده شده میسر می گردد....تعجب آور نیست.

لیست ایمیلی بخش بندی شده شما، بهتر می تواند نوار عنوانتان را شخصی سازی کند و  محتوای مربوطه را به دریافت کنندگان ارائه دهد.
بنابر این از خودتان بپرسید : راهی وجود دارد که نوار عنوان ایمیل هایم را شخصی تر و سفارشی تر کنم؟

من در مورد فیلدهای Dynamic مثل اسم کوچک و ... صحبت نمی کنم.

در نظر بگیرید شما مشاور مسکن هستید و دیتابیس داده های مشتریان را دارید.

- بعضی از آن ها تمایل به خرید دارند و بعضی دیگر اجاره...

- موقعیت ایده آل آن ها میان چند شهرستان است.

- هر کدام از آن ها قیمت مختلفی مد نظرشان است که بتوانند با آن احساس راحتی کنند.

- بعضی از آن ها دنبال سوییت هستند و بعضی دیگر به دنبال یک عمارت بزرگ

- شما حتی می دانید عده ای از آن ها خانه ای که در 5 سال گذشته بازسازی شده است را قبول می کنند یا نه؟

با این تفاسیر نوار عنوان لیست ایمیلی شما متفاوت خواهد بود.

3- اولویت بندی شفاف و فکر کردن درباره آن

در قدم اول، یک نوار عنوان شفاف بنویسید

شفافیت، همیشه، همیشه، همیشه

اولویت اول است

بعد از شفافیت می توانید آن را جذاب، خنده دار، زیبا و هر چیز دیگری که به دنبال آن هستید کنید. اما هرگز شفافیت را فدای با مزه و خنده دار بودن نکنید. بعضی از نوار عنوان ها با مزه هستند و شما را به خنده میندازند اما چیزی که باعث می شود ایمیل ها را باز کنید، در درجه اول شفافیت است.

4- نوار موضوع و پیام بدنه ایمیل را هم تراز کنید :

نوار عنوان شما وعده چیزی که در ایمیل شما آمده است را میدهد. چون مسئولیت این کار را بر عهده دارد. در واقع ایمیل شما باید به شکلی باشد که اگر کسی نتوانست نوار عنوان شما را بخواند کاملا از محتوای ایمیل شما متوجه موضوع بشود.

در سال 2011 ما یک تحقیق درون سازمانی انجام دادیم و دو ایمیل مشابه را با دو نوار عنوان متفاوت به دو گروه مختلف فرستادیم :

 - 54 اسلاید جدید برای بازاریابی شما 26 درصد نرخ باز شدن

 - دریافت اطلاعات کلیدی بازاریابی 10 درصد نرخ باز شدن

نوار عنوان اول که ساده تر و دقیق تر بود 15 درصد بیشتر باز شد.

 

چگونه بدنه ایمیل را بنویسیم :

بعد از اینکه با هنرمندی تمام یک نوار عنوان خوب طراحی کردید، مخاطبین خود را برای خواندن بدنه ایمیلتان آماده کنید. بنابر این چه ترفندی برای خواندن و بیشتر کلیک خوردن ایمیل ها باید در نظر بگیریم؟

در اینجا چند مورد مهم را به شما آموزش خواهیم داد :

5- برای مخاطب نوشتن :

برای مخاطب نوشتن، به معنای استفاده از ضمیر های "شما" ، "مال شما" و ... است. برای مثال "قبل از اینکه شما بخواهید خانه را در صبح ترک کنید، یادتان باشد کتتان را بپوشید" این بدین معنی است که شما در ایمیل ها با خوانندگان صحبت می کنید نه خودتان... در واقع این کار تمرکز بیشتر شما روی مشتری را نشان می دهد، نه برندتان را. این کار یک تکنیک زیرکانه است، که به شما کمک می کند، ارزش محور باقی بمانید.

6- از مزایا صحبت کنید نه خصوصیات :

شما ارزش ایمیلتان را می دانید. اما آیا مخاطبین هم می دانند؟ نه...هنوز نه... و کار شما توضیح دادن همین است.

مشکل این است که، خیلی از ایمیل ها، فقط خصوصیات را توضیح می دهند و آن ها را پیشنهاد می دهند نه مزایا را... دو مدل از ایمیل هایی که برای من فرستاده شده است، در تصاویر زیر آمده است. به نظر شما کدامیک از طریق خصوصیات و کدامیک از طریق مزایا جلب مشتری می کند؟

اگر شما ایمیل B را انتخای کرده اید، انتخابتان درست بوده است. ایمیل A،30 درصد تخفیف را مستقیما در مقابل شما قرار می دهد. اما ارزش پشت آن را نشان نمی دهد.

ایمیل A را با B  مقایسه کنید. هدف ایمیل A این است که شلوارک بفروشد، اما فقط به شلوارک ها بسنده نکرده است. منظورم این است که بیشتر نظر ما را به ارزش ها و مزایای شلوارک هایش معطوف کرده : آن ها متنوع هستند، کاری می کنند تا یک مرد به راحتی در خانه اش استراحت کند و در صورت نیاز بدون تکلف و سختی به داخل شهر برود. چقدر راحت...چقدر راحت...چقدر تنوع پذیر...اما نمونه A این مزایا را توضیح نمی دهد و فقط روی 30 درصد تخفیف خود تاکید می کند.

7- مختصر بودن :

یکی از بزرگ تری اشتباهات نویسندگان ایمیل، قرار دادن یک داستان کامل و بلند در  ایمیل هاست... فکر کنید، وقتی شما ایمیل های بازارایابی را باز می کنید، آیا کلمه به کلمه آن را می خوانید؟ احتمالا نه...چیزی که احتمال بیشتری دارد، خواندن کلی و توجه به قسمت های مهم تر است. پس می توانید یک نگاه کلی داشته باشید و تصمیم بگیرید چه کاری می خواهید انجام دهید. بنا بر این اگر شما ایمیلی با صدها کلمه بفرستید، کار دریافت کنندگان را سخت کرده اید و کم تر خوانده خواهید شد. ساده است...زیرا آن ها نمی توانند به سرعت همه اطلاعات را در ایمیلشان بررسی کنند. به جای آن به دنبال یافتن راهی برای خلاصه کردن آنچه که خوانندگان را وادار به خواندن کند باشید و به آن ها اجازه بدهید برای یافتن اطلاعات بیشتر به وب سایت شما بیایند.

تصویر زیر یک نمونه خوب از مختصر و مفید و زیبا بودن یک ایمیل است

8- دوست داشتنی بودن :

فقط به دلیل اینکه ایمیل ها مختصر و مفید هستند به این معنی نیست که لذت بخش نیز هستند. در بعضی موارد، ایمیل ها می توانند راه مناسبی برای درخشش برند شما باشند و به شما در برقرار کردن ارتباطی معنی دار با اقوام مختلف کمک کنند. بعد از همه این ها یک تجربه دوست داشتنی برای کسانی که با شما در ارتباط هستند بسازید. نمونه زیر را در نظر بگیرید. 

 این یک ایمیل برای عذر خواهی است و به کسانی ارسال شده است که چند روز پیش ایمیلی از طرف DEATH TO STOCK دریافت کرده بودند. یک کمپین فروش محصول که به سرعت تمام شده بود و بسیاری از مشتریان آن را یک تجربه ضعیف دانستند. به قسمت قرمز توجه داشته باشید. مختصر و کوتاه و با زبان خوش توضیح دادند چه اتفاقی افتاده بوده است. بابت اشتباهشان عذرخواهی کرده اند، درسی که از این اشتباه گرفته اند را توضیح دادند و گفتند چگونه در آینده از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری خواهند کرد. هم چنین چند انتخاب آزاد برای دریافت کنندگان قرار داده اند.

9- در CTA ها از زبان محرک استفاده کنید :

این یک حقیقت است : ایمیل هایی که  Call-To-Action  دارند بهتر هستند. بهترین حالت این است که  CTA ایمیل های شما به راحتی قابل شناسایی باشد. به یاد داشته باشید : مردم ایمیل هایشان را بررسی می کنند. اگر به دنبال چیزی هستید که دریافت کنندگان بخواهند آن را انتخاب کنند، Call-To-Action انتخاب درستی است.

مثل این دکمه AmazonLocal

دو عامل کیفی برای موثر واقع شدن CTA ها وجود دارد :

- طراحی عالی : یادتان باشد در طراحی CTA ها دقت کنید تا  اندازه و رنگ مناسب را برای آن ها انتخاب کنید.

- پوسته عالی : پوسته یک دکمه نیز بسیار مهم است. دکمه CTA شما باید شامل کلمات مختصر، شفاف و عمل گرا باشد.

بهینه سازی ایمیل ها به شما کمک می کند تا فرآیند ایمیل مارکتینگ موثر تری داشته باشید. سادگی را سرلوحه کار خود قرار دهید.

یادتان باشد :

ایمیل های ساده تر بهترین کارایی را دارند

و متن های ساده تر بهتر خوانده می شوند و طرفداران بیشتری دارند

با به کار گیری این 9 نکته مهم شما می توانید در بین مخاطبان جایگاه ویژه ای داشته باشید. شما چه پیشنهاداتی دارید؟ برای بهینه سازی ایمیل هایتان چه کارهایی انجام داده اید؟ در کامنت ها با ما در میان بگذارید