4 نکته ایمیل مارکتینگ برای اثر بخشی بهتر در بازگشت سرمایه (ROI)

 

ایمیل مارکتینگ در سال 2016 یکی از بهترین کانال های سرمایه گذاری به حساب میاید. گفته می شود 76 درصد بازاریاب ها (13 درصد بالاتر از سال 2015) از آن استفاده کرده اند. در حقیقت ایمیل مارکتینگ تنها کانال تبلیغاتی است که شما کاملا مالک آن هستید. شما بر پیام هایتان  100درصد کنترل دارید، می توانید بفهمید ایمیل ها به چه کسی و در چه زمانی ارسال شده و محتوای آن ها چه بوده است؟ باید از ایمیل مارکتینگ تشکر کنیم زیرا بیشترین میزان بازگشت سرمایه (ROI) را برای بازاریابان دارد. به طور مثال در کشورهای اروپایی به ازای پرداخت هر 1دلار ایمیل مارکتینگ 38 دلار سرمایه را برگدانده است. از همین رو 4 نکته زیر را برای ایمیل مارکتینگ بهتر و در نتیجه بازگشت سرمایه بیشتر مد نظر قرار دهید :

1- بهینه سازی ایمیل ها برای موبایل

ما در یک دنیای موبایلی زندگی می کنیم. بیش از نیمی از ایمیل ها (53 درصد) توسط موبایل ها باز می شوند. این عدد در سال 2016 همچنان در حال افزایش است و این یکی از بزرگترین نکات ایمیل مارکتینگ است که باید بدانید. اگر قبلا این کار را نکرده اید، هرچه زودتر ایمیل هایتان را برای موبایل ها بهینه کنید. مشتریان شما اگر ایمیل ها به خوبی در موبایلشان باز نشود، آن ها را پاک و حتی لغو عضویت خواهند کرد. یادتان باشد قبل از ارسال ایمیل ها برای کمپین های تبلیغاتی حتما آن ها را بر روی یک دستگاه تلفن همراه تست کنید.

2- بررسی و نظر سنجی مشترکین خود :

بررسی مشترکین و نظرسنجی از آن ها حداقل سالی یک بار عمل عاقلانه ای است.

به طور مثال از آن ها بپرسید :

-هر چند وقت یک بار می خواهید ایمیل از طرف ما دریافت کنید؟

معمولا مشترکین دریافت هفته ای را ترجیح می دهند.

-چرا مشترک ایمیل های ما هستید و کدام محتواها را بیشتر دوست دارید؟

تحقیقات نشان داده است که 64 درصد از مشترکین به ایمیل هایی می پیوندند که برنامه هایی برای وفاداری و پاداش دهی به مشتریان دارد و 36 درصد به خاطر علاقه به برند شما ثبت نام می کنند.

-کدام روز هفته را برای دریافت ایمیل های ما مناسب میدانید؟.

متاسفانه در این جا ثابت جهانی مشخصی وجود ندارد، اگرچه بسیاری از گزارش ها حاکی از این است که بهترین زمان ممکن سه شنبه تا پنج شنبه بین ساعت 8 تا 10 صبح است.

هرگز آزمون و خطای را برای یافتن بهترین شرایط نرخ افزایش کلیک(CTR) متوقف نکنید. در دوره (CTR) سه یا چهار عکس و حدود 20 خط نوشته بهترین نوع اجراست. اضافه بر این ها بر اساس تحقیقات به عمل آمده، قرار دادن یک دکمه (Call-To-Action) به جای لینک می تواند نرخ تبدیل کلیک ها را تا 28 درصد افزایش دهد.

3-  مشاهده شخصی سازی  :

با افزایش نرم افزارهای اتوماتیک بازاریابی، شخصی سازی ایمیل ها نه تنها یک امر بدهی است بلکه از طرف مشتریان شما انتظار می رود. لیست ایمیل های شما باید اینگونه باشد. هر زمان مشتری ها با یک برند مواجه می شوند، به تجربیات منحصر به فرد متناسب با آن ها توجه می کنند. اگر شما در حال استفاده از یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ هستید می توانید یک تن از اطلاعاتی که نفوذ شما را در بالا بردن شخصی سازی افزایش می دهد را حمل کنید. شخصی سازی و طراحی ایمیل ها راحت تر به ایمیل های تعاملی و جنبشی و قالب های مدولار تبدیل می شود. بهترین تمرین برای ایمیل مارکتینگ بخش بندی لیست ایمیل هاست. یک تحقیق از مشتریان ثابت بخش پشتیبانی نشان می دهد که کمپین های ایمیلی فرستاده شده به کم تر از 35 مشترک( که بیشتر شخصی سازی شده است)، نزدیک 55 درصد باز شده است. این یک افزایش غول آسا از متوسط کل یعنی 22 درصد است. کمپین های ایمیلی فرستاده به بیشتر از 7500 مشترک یا بیشتر(که کم تر شخصی سازی شده است) نزدیک به 14 درصد باز شده است.

4- اطلاعات را بدانید

 

در اینجا توییت هایی درباره ایمیل مارکتینگ وجود دارد که لازم است بدانید :

64 درصد نرخ کمپین ها در ایمیل مارکتینگ بیشترین تاثیر را در بازاریابی داشته اند

کمپین های ایالات متحده آمریکا 1.47 میلیون ایمیل در هر ماه ارسال کرده است.

77 درصد نرخ بازگشت سرمایه ایمیل ها از بخش بندی، هدف گذاری و کمپین ها بوده است.

میانگین نرخ باز شدن ایمیل ها برای همه صنایع 21.73 درصد است.

میانگین نرخ (CTR) در ایمیل ها برای همه صنایع 3.57 درصد است.

53 درصد ایمیل ها توسط موبایل باز شده اند.

75 درصد مشترکین ایمیل گفته اند که احتمال زیادی دارد که ایمیل ها پاک کنند اگر به خوبی در موبایل ارائه نشود.

شخصی سازی ایمیل ها نرخ (CTR) را 14 درصد و نرخ تبدیل را 10 درصد افزایش می دهد.

26 درصد کمپانی ها قبل از ارسال ایمیل هایشان را چک نمی کنند. 21 درصد یک چک لیست وسیع دارند و 53 درصد یک لیست کوتاه.

فقط 6.6 درصد از کمپانی ها از تست رندرینگ و قابلیت ایمیل ها در وسایل هوشمند ارتباطی قبل از ارسال ایمیل ها استفاده نمی کنند

8.6 درصد از کمپانی ها فقط 1 نفر را دارند که ایمیل ها را قبل از ارسال تایید کند.

در طول 12 ماه 50.6 درصد کمپانی ها ایمیل عذر خواهی به دلیل اشتباهشان ارسال کرده اند.

64.3 درصد مشتریان مشترک ایمیل هایی می شوند که آنها را وفادار کند و یا برایشان پاداش در نظر بگیرد.

43.8 درصد مردم می خواهند تا از کمپانی هایی که ایمیل تبلیغاتی ارسال می کنند در طول هفته ایمیل دریافت کنند.

75 درصد از بازاریابان محتوای خود را از طریق ایمیل توزیع می کنند.